Razširjen program

S 1. septembrom 2024 je začel veljati nov Zakon o osnovni šoli. OŠ Danile Kumar je vstopila v koncept razširjenega programa v osnovni šoli (RaP) v celoti.  Dejavnosti izven obveznega programa, ki smo jih poznali prej (jutranje varstvo, podaljšano bivanje, dopolnilni in dodatni pouk, interesne dejavnosti, neobvezni izbirni predmeti, zajtrk, kosilo, popoldanska malica) so preimenovane v dejavnosti razširjenega programa s treh področij (krajše Rap):

  • gibanje za zdravje in dobro počutje,                                                          
  • kultura in državljanska vzgoja,
  • učenje učenja.

V času pred poukom (prej jutranjega varstva) in po pouku (prej podaljšanega bivanja) se izvajajo različne dejavnosti iz vseh treh področij. Programi in urniki, ki jih izvajajo učitelji v posameznih razredih, so vidni tu. Na te dejavnosti se ni potrebno posebej prijavljati, saj bodo potekale znotraj skupin skozi celo leto in jih bodo učenci sami izbirali.

Na dejavnosti, ki bodo potekale celo šolsko leto (prej interesne dejavnosti) pa se prijavite preko e-obrazca.

Razširjeni program – interesne dejavnosti

V okviru razširjenega programa (RaP) bomo izvajali tudi raznovrstne interesne dejavnosti, ki bodo potekale celotno šolsko leto.

Prijave bodo v letošnjem šolske letu potekale elektronsko preko e-obrazca, ki ga boste starši prejeli preko elektronske pošte oz. do njega dostopate preko povezave . 

Prijave bomo zbirali do 10. 9. 2024.

Ponujene interesne dejavnosti bodo izvedene samo ob zadostnem številu prijavljenih učencev.

Interesna dejavnostMentor RazredURNIKProstor
Otroški pevski zbor SOVICEKristina ŠTEMBERGER1.PO 13.00–13.45373
Otroški pevski zbor SOVICEKristina ŠTEMBERGER2.PO 12.10–12.55344
Otroški pevski zbor Navihani intervaliKristina ŠTEMBERGER3.–5.TO 14.05–14.50115
Mladinski pevski zborŠpela PUČKO6.–9.Po dogovoru115
Šolski bendŠpela PUČKO6.–9.Po dogovoru115
Zaigrajmo z orfomRomana BLAŽEVIČ ARKO3.–5.ČE 7.30–8.15373
Zaigrajmo na kljunasto flavtoRomana BLAŽEVIČ ARKO3.–5.SR 7.30–8.15373
Ustvarjalnica v besedi in slikiJožica RUPAR4.–5.SR 14.00–15.30238
Ročna dela – kvačkanjeMelita PLEŠNIK6.–9.Po dogovoru170
Vodeno sproščanje/ meditacija/zvočna in hipnotična »kopel«Teja JAUŠOVEC5.–9.PO 13.15–14.00učilnica
Knjižničarski krožekDarja ROŠKAR5.–6.Po dogovoručitalnica
Pojmo po francoskoNataša MUKAETOVA1.–3. Po dogovoruučilnica
Francoščina 1, začetna stopnja (4. do 6. r)Nataša MUKAETOVA4.–6. PO 14.55–15.40 ČE 7.30–8.15učilnica
Francoščina 2, nadaljevalna stopnja (5. do 6. r)Nataša MUKAETOVA5.–6. PO 7.30–8.15  TO 14.55–15.40učilnica
Angleška bralna značkaEva KUNEJ3. ČE 7.30–8.15238
FLLUroš MEDAR6.–9.Po dogovoru130
Šolsko novinarstvoDarija MEŽNAR STEKLASA6.–9.PE, ura po dogovoru129
Šolski radioEva ZORE7.–9.PE 7.30–8.15166
Filmska umetnostUroš MAROLT4.–6.PO 14.30–16.00238
Filozofija za otrokeAlen GRBEC4.–9.SR 13.00–13.45179
Pomagam drugim in znam poskrbeti zase (PRVA POMOČ)Ana AHČIN4.–6.ČE 14.00–14.45učilnica
Čebelarstvo   (041 960 679)Boštjan SOJER3.–9.SR 17.00145
Mladi biologiNataša UDOVČ2.–3.SR 15.00–16.30učilnica
Priprave na tekmovanje iz zgodovineMaja GRUDEN SMOLE8.–9.Po dogovoru144
Bralna značkaUčitelji SLO6.–9.Po dogovoruučilnica
Bralna značkaUčitelji razrednega pouka1.–5.Po dogovoruučilnica
Športni program Zlati sončekUčitelji razrednega pouka1.–3. Ure športašportne površine
Športni program KrpanUčitelji razrednega pouka4.–6. Ure športašportne površine
Športna gimnastikaRičard CRNJAC5.–9.ČE 14.15–15.45VT
PlesMaruša MOKOREL4.–6. PO 7.30–8.15dvorana
Space camp TurkeyUroš Medar8.–9.Po dogovoru130
Lego Kumar’ceEva KUNEJ3.PO 14.55–15.40238/241
Lego raziskovalciEva KUNEJ4.–5. PO 14.05–14.50238
ProstovoljstvoMaja MAJNIK, 35 Maja GRUDEN SMOLE, 355.–9.Po dogovoru344 144
Medvrstniška učna pomoč, RadovednežiMelita PLEŠNIK, Karmen BIZJAK MERZEL1.–9.Po dogovoru170 171
Spretni prstkiNataša UDOVČ3.–5.ČE 15.00–15.45učilnica

Plačljiva interesna dejavnost, ki jo organizira šola (vključeni so prispevki staršev).

Interesna dejavnostMentorRazredURNIKProstor
Planinstvo (prispevek: 7 eur članarina PZS + stroški prevoza na izlete)Uroš MAROLT1.–2. 3.SR 13.00–13.45 SR 15.15–16.00344
Keramika (prispevek do 30 eur na učenca na leto)Matej PETROVČIČ3.–6.2. polletje:     PO 6. in 7. uraLUM učilnica
Mladi kuharji – slastne jedi (prispevek do 5 eur na učenca na leto)Nataša MUAKETOVA3.Po dogovoru155
Mladi kuharji – slastne jedi (prispevek do 5 eur na učenca na leto)Nataša MUAKETOVA4.Po dogovoru155
Šah – začetniki (prispevek staršev: 30-40 eur na leto le naprednejši za udeležbo na tekmovanjih)  Marjan BUTALA (marjan.butala@guest.arnes.si, 070/810-600)1.–2.PE 13.30–14.15246
Šah – nadaljevalna skupina (prispevek staršev: 40-50 eur na leto le najnaprednejši za udeležbo na tekmovanjih)Marjan BUTALA (marjan.butala@guest.arnes.si, 070/810-600)3.–6.PE 14.30–15.40246

Razpored izvenšolske ponudbe interesnih dejavnosti

Urnik izvenšolske ponudbe je začasen – končen seznam bo objavljen do konca septembra (do takrat ga bomo sproti posodabljali).

Dejavnosti, ki so organizirane do 17. ure, so za naše učence večinoma brezplačne. Vključitev starši urejajo neposredno pri izvajalcu; pri plačljivih tudi plačujejo neposredno izvajalcu.

Šola ne obračunava najemnine za prostor, kvečjemu prispevek za tekoče vzdrževanje. Za naše učence je zato prispevek staršev (pri dejavnostih po 17. uri) manjši.

Prijave in vse ostale informacije urejajo starši neposredno z zunanjim ponudnikom, na te dejavnosti SE NE PRIJAVLJATE S ŠOLSKIMI PRIJAVNICAMI.

Opisi interesnih dejavnosti

Učenci bodo spoznali različne plesne zvrsti kot so Jazz, pop, hip hop in sodobni ples. Spoznali bodo tudi osnove plesa v paru. Poleg učenja plesnih korakov se bomo učili nastopanja in ustvarjanja lastnih koreografij. V letošnjem šolskem letu bomo sodelovali tudi na Šolskem plesnem festivalu

Učenci se bodo naučili sproščanja s pomočjo različnih tehnik ter se naučili, kako sprostitev vpliva na naše telo, možgane in počutje. Seznanili se bodo s tem, kakšne koristi jim lahko ponudi meditacija tako pri osebnem življenju kot pri šolskem delu. Vodena meditacija bo potekala ob umirjeni glasbi, zvočna in hipnotična kopel pa ob uporabi zvočnih posod.

Dobrodošli v čarobni svet glasbe! V pevskem zboru 1. razreda bomo skupaj odkrivali veselje do petja in glasbe. S pesmimi si bomo popestrili vsakdan in se povezovali v pravo malo pevsko družinico.

Na vajah bomo skozi igro spoznavali različne pesmi, se učili osnovnih pevskih tehnik ter razvijali občutek za ritem in melodijo. Skupaj bomo peli otroške pesmi, ljudske napeve in tudi kakšno zabavno skladbo. Vsaka vaja bo polna smeha, plesa in veselja, saj verjamemo, da je glasba tisto, kar povezuje srca in nas osrečuje.

Pridruži se nam in postani del naše glasbene pustolovščine, kjer bodo tvoj glas in nasmeh zasijali v vsej svoji lepoti!

Vstopite v svet, kjer se glasba prepleta z ustvarjalnostjo in prijateljstvom! V pevskem zboru 2. razredov bomo nadaljevali naše glasbeno potovanje in odkrivali še več glasbenih skrivnosti. S pesmijo bomo raziskovali raznolike melodije, se učili novih pesmi in skupaj ustvarjali čudovite glasbene trenutke.

Na pevskih vajah bomo tudi raziskovali različne glasbene zvrsti in se preizkušali v enostavnem večglasju. Naučili se bomo, kako z glasom izraziti čustva in kako skupaj ustvarjati harmonijo. Vsak pevski korak nas bo peljal bližje k nastopom, kjer bomo z veseljem pokazali, kaj vse smo se naučili.

Pridruži se nam in postani del ustvarjalnih pevcev kjer bomo skupaj peli, se zabavali in gradili čudovite spomine, ki bodo ostali za vedno!

Pridružite se Navihanim intervalom, kjer bo vaš glas dobil pravo moč! V zboru za pevce od 3. do 5. razreda bomo nadgrajevali svoje pevske veščine in skupaj ustvarjali glasbene mojstrovine. Vstopamo v obdobje, kjer bomo s pesmijo izražali ne le veselje, temveč tudi globlje občutke in zgodbe.

Naše vaje bodo usmerjene v učenje zahtevnejših pesmi, plesnih gibov in osnov glasbene teorije. Spoznavali bomo različne glasbene stile – od ljudskih pesmi do sodobne glasbe – ter se pripravljali na nastope, kjer bomo s ponosom predstavili svoje glasbene dosežke.

V zboru bomo krepili svojo samozavest, učili se sodelovanja in odkrivali moč skupnega ustvarjanja. Vsak pevec bo imel priložnost razvijati svoj talent, hkrati pa bomo skupaj gradili trdne prijateljske vezi, ki nas bodo povezovale še dolgo po tem, ko utihnejo zadnji akordi.

Pridružite se Navihanim intervalom in postanite del skupine, kjer glasba združuje srca in odpira vrata v svet ustvarjalnosti!

LEGO RAZISKOVALCI je namenjen vsem učencem 4. in 5. razredov, ki radi sestavljajo z lego kockami in pri tem pokažejo svojo ustvarjalnost. Odkrivali in razvijali bomo nove veščine in ideje. Naučili se bomo programiranja s SPIKE. Spoznali bomo, kaj je inženirsko učenje. Preko praktičnega učenja in s programiranjem bomo raziskovali različne tematike, iskali rešitve za zadane izzive in se navajali na skupinsko delo. (Ponedeljek, 7. šolska ura 13.50 – 14.35).

Učenci se bodo preko uporabe lego kock učili, raziskovali, navajali na skupinsko delo in reševanje problemov, odkrivali ter razvijali nove veščine in ideje. Pri reševanju problemov bomo krepili ustvarjalnost in vztrajnost. Spoznali in uporabljali bodo veščine gradnje in programiranja s SPIKE. (Ponedeljek, 8. šolska ura 14.40 – 15.25).

Bralno značko bodo opravljali učenci, ki radi berejo in si z veseljem širijo obzorje znanja z najrazličnejšimi knjigami in so do 8. oz. 9. razreda že opravili bralno značko.

Učenci 8. in 9. razreda predstavijo 6 knjig, in sicer tri po izbiri in tri z danega seznama, ter se na pamet naučijo 3 predpisane ljudske pesmi.

Učenci izbrane knjige predstavijo v obliki zapisa v ustvarjalnem zvezku. Ob koncu šolskega leta učenci prejmejo priznanje.

Pri urah šolskega radia bomo tedensko ustvarjali radijske oddaje, kjer bomo govorili o aktualnih tematikah, kulturi, športu, glasbi in dogodkih na šoli. Spoznali bomo delo radijskega novinarja in obiskali čisto pravi radijski studio na RTV Slovenija ter odvodili oddajo za mlade. (Termin: ponedeljek predura)..

Interesna dejavnost “USTVARJAMO Z LEGO MINDSTORMS, FLL” je namenjena učencem, ki radi ustvarjajo z Lego kockami: načrtujejo, gradijo, testirajo svoje modele ter programirajo. Interesna dejavnost spodbuja učenje naravoslovnih in tehničnih predmetov, delo s konstruiranjem, pridobivanje spretnosti pri reševanju problemov in timskega dela, pridobivanje izkušenj s programiranjem, delo s senzorji in z motorji. Za konec sestajanja učence čaka mednarodno tekmovanje FLL, kjer bodo predstavili svoje ideje drugim učencem slovenskih šol.

Projekt Space camp Türkiye je namenjen učencem, ki so navdušeni nad vesoljem, učencem, ki bi radi spoznali življenje v vesolju, tistim, ki bi radi postavili astronavti. Tekom šolskega leta bomo ustvarjali in se pripravljali na svoje delovanje in življenje v vesolje. Space camp Türkiye nam je pripravil aktivnosti, ki nas bodo spodbujale k razmišljanju izven okvirjev in reševanju težav, ki se jih na Zemlji ne zavedamo, v vesolju pa so prisotne. Ob koncu šolskega leta pa nas čaka izlet v Izmir, Turčija, kjer bomo doživeli trening, kako postati astronavt..

Učenci pri interesni dejavnosti Šolsko novinarstvo spoznajo najbolj pogoste stalne oblike novinarskega sporočanja, prebirajo in razčlenjujejo časopisni ter revijalni tisk, sledijo radijskemu in televizijskemu programu ter si oblikujejo kritičen odnos do medijev in poročanja. Učenci se seznanijo s celotnim postopkom nastanka časopisa (od ideje do tiska). Preizkusijo se v vlogi novinarjev, oblikujejo uredniški odbor, sodelujejo pri izdelavi šolskega (spletnega) glasila in s publicističnimi besedili pokrivajo aktualno dogajanje.

Predmet združuje raziskovanje neumetnostnih jezikovnih zvrsti, posebej publicističnih. Povezuje se z drugimi predmeti in področji, predvsem z vzgojo za medije, knjižnično, likovno in tehnično vzgojo, računalništvom, tujimi jeziki, zgodovino, geografijo ter etiko in družbo. V praktičnem delu z besedili (branje in pisanje) učenci pod učiteljevim vodstvom dograjujejo svojo zmožnost sprejemanja in tvorjenja neumetnostnih besedil (zlasti sporočanje) ter se usposabljajo za ustvarjalno in kritično sprejemanje publicističnih ali propagandnih besedil. Opazujejo jezik in slog teh besedil.

Interesni dejavnosti je namenjena 1 ura pouka tedensko, tj. 35 ur letno, oz. 32 ur v 9. razredu. Cilje, zapisane v učnem načrtu, učitelj uresničuje selektivno glede na razred, v katerem se predmet izvaja, sposobnosti, predznanje in interese učencev, ob upoštevanju individualizacije in diferenciacije ter glede na svoje izkušnje iz prakse.

Učencem, ki si bodo izbrali francoščino, bomo na zabaven in sproščen način odprli pot v svet tega lepega in srčnega jezika! Hitro se bodo naučili osnovnih prvin sporazumevanja, obvladali bodo uporabna znanja, kot je štetje do 100, poznavanje barv, ur v dnevu, dni v tednu… in seveda preprost pogovor v francoščini.

Pouk bo potekal v sproščenem vzdušju in z uporabo sodobnih metod. Sodelovali bodo pri pripravi krajših dramskih nastopov in se maja udeležili zaključne prireditve ob frankofonskem dnevu v Kranju.

V nadaljevalni skupini učenci se bodo naučili povedati več o svojem vsakdanjem življenju, konjičkih, mestu in deželi ter se o tem pogovarjati s svojimi francoskimi vrstniki. Spodbujali jih bomo k branju v francoščini – od lahkih in poučnih stripov do zanimivih, zahtevnejših knjig. Dodatna spodbuda jim bo francoska bralna značka.

Pouk bo potekal v sproščenem vzdušju in z uporabo sodobnih metod.

Učenci se bodo po zaključku učnega procesa dobro znašli v okoliščinah, ki bodo od njih zahtevale sporazumevanje v francoščini, in jim pripravili trdne temelje za nadaljnje odkrivanje frankofonskega sveta!

Učenci na zabaven in sproščen način se bodo učili predstaviti sebe, svojo družino in prijatelja. Spoznali bodo števila do 20, barve, dneve v tednu in mesece v letu. Usvajanje jezika bo potekalo skozi pesmice, zgodbice in uganke. Vse skupaj bo potekalo v sproščenem vzdušju in z uporabo sodobnih metod, pouk bo potekal tudi v računalniški učilnici.

Vabim vas k udeležbi na krožku Mladi kuharji – slastne jedi, kjer bomo poleg učenja kuhanja spoznavali tudi skrivnosti sestavin.

Med te spadajo vsebnosti mineralov in vitaminov ter njihova pomembnost za zdrav  razvoj človekovega telesa.

Poudarek bo tudi na odnosu do higiene, ki je pri delu z živili zelo pomembna. Pri vsem skupaj bomo poskusili tudi uživati.

Vabim vas k udeležbi na krožku Mladi kuharji – slastne jedi, kjer bomo poleg učenja kuhanja spoznavali tudi skrivnosti sestavin.

Med te spadajo vsebnosti mineralov in vitaminov ter njihova pomembnost za zdrav  razvoj človekovega telesa.

Poudarek bo tudi na odnosu do higiene, ki je pri delu z živili zelo pomembna. Pri vsem skupaj bomo poskusili tudi uživati.

Interesna dejavnost “Keramika” je namenjena šolskim otrokom, ki jih zanima ustvarjanje iz gline. Na delavnicah se bodo učenci spoznali z osnovnimi tehnikami oblikovanja in glaziranja ter postopki žganja keramike. Otroci bodo imeli priložnost razvijati svojo ustvarjalnost, ročne spretnosti in domišljijo, medtem ko bodo oblikovali unikatne keramične izdelke, kot so skodelice, kipci in okrasni predmeti. Dejavnost je primerna za vse, ki uživajo v delu z rokami in želijo spoznati čarobni svet keramike. Dejavnost otrok poteka spontano, glede na otrokovo specifičnost, potrebo, zmogljivost in interes.  Učenci bodo na dejavnosti deležni kiparskega materiala in orodja v šoli. Strošek gline in glazur boste starši poravnali preko položnice.

Čebelarstvo je kot interesna dejavnost na osnovni šoli Danile Kumar prisotno že od leta 1974. V vsem tem času se je dejavnosti udeleževalo veliko učencev, od katerih so nekateri že uspešni čebelarji.
Namen interesne dejavnosti je spoznavanje narave, čebel, njihovega življenja in čebelarjenja. Vsi vemo, da je glavni čebelji pridelek med, pri čebelarstvu pa bližje spoznavamo tudi druge pridelke, kot so cvetni prah, vosek, propolis, matični mleček in čebelji strup. Spoznavamo pomembnost čebel pri opraševanju sadnega drevja in drugih rastlin ter nevarnosti, ki prežijo nanje ob nepravilnem škropljenju sadnega drevja in drugih kulturnih rastlin.
Čebele v jesensko-zimskem času spoznavamo s pomočjo čebelarske literature, filmov in drugih predstavitev. V pomladnem času pa vsi komaj čakamo, da se lahko podamo do čebelnjaka, kjer živijo naše ljubljenke – čebele. Skupaj raziskujemo dogajanje v panju, se čudimo naravni urejenosti in usklajenosti čebel z naravo ter poskušamo sladki med neposredno iz satov.
Kot vsi vemo, čebela tudi pika, zato uporabljamo zaščitna pokrivala za najbolj občutljive dele telesa ali opazujemo čebele le skozi stekleni opazovalni panj.
Vsako leto se udeležimo državnega tekmovanja mladih čebelarjev Slovenije, kjer naši mladi čebelarji dosegajo zelo dobre rezultate.
Kot vsi čebelarji se tudi mi trudimo, da ohranimo čebele, saj se zavedamo, da bomo s tem ohranili tudi naravo z blagodejno senco dreves, ptičjim petjem in žuborenjem voda.

Pri mladinskem pevskem zboru je poudarek na spodbujanju glasbenega razvoja, razvijanju posluha, širjenju glasovnih možnosti, ter spoznavanju z domačo in tujo

literaturo. Izbrani program je prilagojen interesom učencev in obsega tudi sodobne ter popularne skladbe. Program prav tako zajema večglasne skladbe, s katerimi učenci in učenke razvijajo harmonski posluh. Vaje povezujejo petje z naravnim gibanjem kar

pripomore k razgibanosti ur in izboljša psihofizično stanje učencev. Petje dokazano zmanjšuje stres in pripomore k mirnejšemu spoprijemanju z vsakodnevnimi izzivi. Skozi

aktivno doživijanje glasbe se učenci učijo tudi branosti, javnega nastopanja in medsebonega sodelovanja. Skupaj se ob petju zabavajo. To običajno pripelje do tega, da pevske vaje postanejo tudi prijetno druženje.

Šolski bend je namenjen učenkam in učencem predmetne stopnje, ki jih zanima muziciranje v stilu rock in pop glasbe ter drugih glasbenih žanrov. Učenci v bendu redno nastopajo na šolskih prireditvah ter drugih zunanjih prireditvah. Vabljeni tako učenci z

glasbenim predznanjem kot tisti brez, saj bomo glasbeno skupaj razvijali in nadgrajevali.

Tako bomo lahko s skupnim muziciranjem, ob zvokih klasičnih ali električnih kitar, klavirja, bobnov, vokalov ter raznih drugih inštrumentov, navduševali ostale učence, učitelje in druge poslušalce.

Učence in učenke osmega in devetega razreda, pripravljamo na šolsko, področno in državno tekmovanje iz znanja zgodovine.

Učenci prostovoljci sodelujejo pri različnih dejavnostih, ki so organizirane v šoli in izven šole (berejo in nudijo učno pomoč mlajšim učencem, pomagajo pri humanitarnih akcijah, pripravljajo aktivnosti za varovance Doma starejših občanov Bežigrad).

Učenci spoznavajo šolsko okolico (zeleni del), prepoznavamo drevesa, spoznavamo zelišča in uporabo, spomladi sejemo, sadimo našo gredico; opazujemo rast in razvoj žabjega mresta, urejamo akvarij. V zimskem delu naredimo kakšen poskus, spoznavamo osnove biomehanike, naše telo (čutila,..).

Učenci spoznavajo osnove šivanja, spoznajo in uporabijo različne materiale (tudi recikliramo), s svojo lastno ustvarjalnostjo, domišljijo ustvarijo izdelek. Naučijo se šivanja gumbov, potiskanje tekstila, ponovne uporabe starih oblačil.

Osnovni namen programa je spodbujanje udeležencev šahovskega krožka za interes in vsesplošno zanimanje za šahovsko igro.
Pri najmlajših udeležencih je prvobitni namen vzljubiti šahovsko igro in jo dojemati v vsem njenem smislu in pravilih.
Pri starejših udeležencih pa je cilj izpopolnjevanje njihovega znanja in glede na želje ter zmožnosti posameznika vključevanje v tekmovanja, seveda vse v skladu s programom in možnostmi prostega časa glede na šolske obveznosti.
Za vključitev v krožek predznanje igranja šaha ni obvezno, obstajati pa mora zanimanje in interes do šahovske igre ter spoštovanje kodeksa in etike šahovske kulture.

V dejavnost so vabljeni tisti učenci od 3. – 5. razreda, ki se želijo spoznati z glasbili in nanje igrati. Spoznali bodo ritmične in melodične Orffove inštrumente, način drže in tehniko igranja. V naboru pesmi bodo tako slovenske ljudske pesmi kot tudi pesmi drugih narodov. Razvijali bodo čut za skupno muziciranje, muzikalnost ter oblikovali pozitiven odnos do glasbe. Skupaj bomo glasbeno popestrili različne šolske prireditve.

Dejavnost je namenjena vsem učencem od 3. do 5. razreda, ki se želijo naučiti igranja na kljunasto flavto. Obsegala bo vse bistvene elemente igranja na inštrument s praktičnimi primeri in vajami za spretnosti, ki so potrebne za igranje flavte, kot tudi nekaj glasbene teorije.

Člani krožka se bodo sestajali enkrat tedensko. Branje, pomoč v knjižnici in druge dejavnosti pa se bodo dogajale tudi vmes. O prebranem se bomo pogovarjali na zanimiv način, poustvarjali, sodelovali v projektu Naša mala knjižnica, ki ga pripravlja založba Sodobnost International. Obiskali bomo tudi kakšen dogodek ali prireditev izven šole, ki bo povezan tudi s prebranim ali knjigami – recimo Slovenski knjižni sejem. Seveda pa so take izredne stvari povezane tudi z marljivim šolskim delom, saj ne moreš manjkati pri pouku, če ne opraviš tistega, kar zahteva osnovni šolski program.

Ob ogledih filmov in filmskih odlomkov od nekoč do danes se bomo preizkusili kot filmski kritiki, ob ustvarjanju filmov pa kot snemalci, igralci, režiserji, scenaristi in še kaj. Spoznali bomo različne žanre, tehnike animacije, se preizkusili v risanju zgodborisov (filmskih načrtov) ter ravnanju s snemalno opremo. Tako bodo nastajala naša prva filmska dela. Spoznali se bomo s pomenom zvoka, montaže in filmskih trikov. Zadnji del leta pokažemo svoje filmsko znanje z izdelavo lastnih kratkih filmov.

Aktivno bomo preživljali čas v naravi in hribih. Planinsko znanje usvajamo na igriv način, pri tem pa naletimo tudi na kakšno naporno strmino. Ampak zmoremo čez.

Učenci se seznanijo z osnovno planinsko opremo, spoznajo vsebino nahrbtnika in si ga znajo pripraviti. Spoznajo obnašanje v gorah, ustrezno prehrano, osnove orientacije, posebnosti živalskega in rastlinskega sveta, ljudsko izročilo, povezano z gorami, varno gibanje v gorah idr. Dejavnost poteka v sodelovanju s Planinskim društvom Onger Trzin.

Drugo soboto v mesecu se učenci lahko udeležijo planinskega izleta, ki traja okvirno od 8h do 16h. Vsak učenec mora imeti obvezno poravnano članarino v Planinski zvezi Slovenije za tekoče koledarsko leto, kar znaša 7 €. Na izletu je obvezna planinska oprema (nahrbtnik, pohodni čevlji, vetrovka …).

Pomagam drugim in znam poskrbeti zase (PRVA POMOČ)

Usvajali bomo teoretične osnove prve pomoči. Preko iger in različnih aktivnosti spoznali različne situacije v vsakodnevnem življenju, kjer usvojeno znanje lahko uporabimo.

Del ur pa bo namenjen tudi različnim sprostitvenim in razteznim vajam, kako lahko poskrbimo za svoje dobro fizično in psihično zdravje.

Otroci se bodo na zanimiv, varen in zabaven način naučili osnovne gimnastične prvine kot so prevali naprej in nazaj, kolo, stojo na rokah, kasneje pa tudi zahtevnejše prvine. Športna gimnastika pri otrocih zelo vzpodbuja razvoj samozavesti in odločnosti, ki sta še kako uporabni v vsakdanjem življenju. 

Kasneje se bodo otroci učili tudi zahtevnejše gimnastične prvine kot so premeti naprej, nazaj in vstran ter salte naprej in nazaj.

Ravno tako bomo preizkušali vsa gimnastična orodja (mala prožna ponjava, preskok, bradlja, krogi). 

Udeležili se bomo tudi šolskih športnih tekmovanj. Glede na dejstvo da je učitelj dolgoletni reprezentančni trener športne gimnastike bo za varnost otrok poskrbljeno.

Učenci pridobivajo izbrane kulturno – umetniške vsebine in preko lastne ustvarjalnosti z besednim in likovnim izražanjem gradijo svoje zanimive vsebine.

Kvačkanje – učenci se bodo naučili osnov kvačkanja, izdelali bodo priročne izdelke. Svojo spretnost bodo nadgradili z izdelavo zahtevnejših kvačkanih izdelkov.

Mediacija v šoli

Pogosto ne moremo izbirati konfliktov, v katerih se bomo znašli, vedno pa lahko izbiramo, kako se bomo nanje odzvali. (Marko Iršič)

V naše vzgojno delo smo vključili šolsko mediacijo kot preventivno dejavnost. Mediacija je način mirnega in sporazumnega reševanja konfliktov s pomočjo mediatorja med vsemi udeleženci na šoli (med učenci, med učenci in učitelji, med starši in učiteljem).

Mediacija, ki v osnovi pomeni reševanje konfliktov  s pomočjo nevtralnega posrednika, tako na šoli predstavlja možnost za izboljšanje sodelovanja in izboljšanje komunikacijskih spretnosti.

Učitelji so se za to dejavnost izobraževali  in svoje znanje že prenašajo v svoj šolski vsakdan. Strokovno usposobljen tim mediatork z različnimi aktivnostmi na dnevih dejavnosti skrbi za izboljšanje socialnih veščin, za osveščanje in razumevanje konflikta, doživljanje sebe in  vživljanje v  občutke in razmišljanja drugih, kar omogoča spoznavanje tudi druge resnice in prevzemanje odgovornosti za svoja dejanja.

Bodoči vrstniški mediatorji  so prav tako zagnani in se  veselijo svoje aktivne vloge pri reševanju sporov med vrstniki.

Nepristransko vodenje procesa mediacije na šoli izvajata učiteljica ga. Janja Uršič in šolska pedagoginja ga. Teja Jaušovec, ki izobražujeta tudi vrstniške mediatorje in vodita tabor mediacije ob koncu šolskega leta.

Verjamemo, da lahko še veliko dosežemo predvsem na področju krepitve samoodgovornosti, ki je ključnega pomena pri zmanjševanju nasilja.

Kolesarski izpit

V šolskem letu 2020/21 bomo izvedli teoretični in praktični del kolesarskega izpita za učence 5. razreda (načrtovanega teoretičnega dela v 4. r. ni bilo možno izpeljati v celoti zaradi epidemije) in teoretnični del za učence 4. razreda nacionalnega oddelka. Obravnava učne snovi se bo izvajala v prvem polletju v okviru rednega pouka, utrjevanje le-te in teoretični izpit pa tudi zunaj rednega pouka.

Praktični del kolesarskega izpita bomo v šolskem letu 2020/21 izvedli za učence 5. razreda nacionalnega oddelka. Njegova izvedba bo potekala zunaj in v okviru rednega pouka v drugem polletju. K praktičnemu delu kolesarskega izpita bodo lahko pristopili učenci, ki bodo uspešno opravili teoretični izpit. Po uspešno opravljenem praktičnem izpitu bodo učenci prejeli kolesarsko izkaznico.

Koordinator programa za kolesarski izpit je Tina Kompare

Radovedneži

Dragi Radovednež!

Pa smo zopet skupaj! Skupaj na poti srečevanj, ustvarjanja, radovednosti in novih spoznanj ter izkušenj. Vstopamo tudi v leto 30. obletnice samostojne države, zato boš na mnogih mestih in velikokrat slišal o projektu Slovenija 30. Zasledil boš vrsto dogodkov, vsebin, ki bodo v letu 2021 pripeljali do praznovanja 30. letnice nastanka slovenske države. Zato se boš v letošnjem letu še bolj seznanjal in spoznaval zgodovino Slovenije, razbiral slovenske simbole, veselil slovenskih dosežkov in tudi morda zaslutil vizijo slovenske prihodnosti na različnih področjih (znanosti, umetnosti, športa, gospodarstva …). Prvi večji dogodek bo ob proslavljanju 30-letnice plebiscita (23. 12. 2020) in drugi  ob 30. obletnici razglasitve samostojnosti (25. 6. 2021).

Zato bo tudi naša letošnja pot potekala v tej smeri – spoznavanja slovenskih simbolov, zgodovine, umetnosti, športa ter tudi hkrati nadaljevanja vsega tistega, kar smo prehodili skupaj v petih letih. Tako kot prejšnji dve leti bomo nadaljevali improvizacijsko gledališko igro, preizkušali športne izzive, uživali na kulturnih dogodkih, si na delavnici domače peke spekli svojo žemljico, sodelovali na akciji Pomoč sošolcu, si izdelali lastno vesoljsko vozilo, se naučili hitrega tipkanja in branja, se družili na dnevu preživetja v naravi …

Če boš vestno izpolnjeval osebni dnevnik Radovednež, pa boš lahko tudi del nagradnega zaključnega presenečenja,  ki ga vsako leto v juniju pripravimo najbolj prizadevnim in odgovornim Radovednežem.

In kakšen je predviden letošnji program Radovedneži?

INDIVIDUALIZIRANI PROGRAM ZA NADARJENE UČENCE OŠ DANILE KUMAR

PROGRAM RADOVEDNEŽI (šolsko leto 2020/2021)

Accessibility