S 1. septembrom 2024 je začel veljati nov Zakon o osnovni šoli. OŠ Danile Kumar je vstopila v koncept razširjenega programa v osnovni šoli (RaP) v celoti. Dejavnosti izven obveznega programa, ki smo jih poznali prej (jutranje varstvo, podaljšano bivanje, dopolnilni in dodatni pouk, interesne dejavnosti, neobvezni izbirni predmeti, zajtrk, kosilo, popoldanska malica) so preimenovane v dejavnosti razširjenega programa s treh področij (krajše Rap):
- gibanje za zdravje in dobro počutje,
- kultura in državljanska vzgoja,
- učenje učenja.
V času pred poukom (prej jutranjega varstva) in po pouku (prej podaljšanega bivanja) se izvajajo različne dejavnosti iz vseh treh področij. Programi in urniki, ki jih izvajajo učitelji v posameznih razredih, so vidni tu. Na te dejavnosti se ni potrebno posebej prijavljati, saj bodo potekale znotraj skupin skozi celo leto in jih bodo učenci sami izbirali.
Na dejavnosti, ki bodo potekale celo šolsko leto (prej interesne dejavnosti) pa se prijavite preko e-obrazca.
Razširjeni program – interesne dejavnosti
V okviru razširjenega programa (RaP) bomo izvajali tudi raznovrstne interesne dejavnosti, ki bodo potekale celotno šolsko leto.
Prijave bodo v letošnjem šolske letu potekale elektronsko preko e-obrazca, ki ga boste starši prejeli preko elektronske pošte oz. do njega dostopate preko povezave .
Prijave bomo zbirali do 10. 9. 2024.
Ponujene interesne dejavnosti bodo izvedene samo ob zadostnem številu prijavljenih učencev.
Interesna dejavnost | Mentor | Razred | URNIK | Prostor |
Otroški pevski zbor SOVICE | Kristina ŠTEMBERGER | 1. | PO 13.00–13.45 | 373 |
Otroški pevski zbor SOVICE | Kristina ŠTEMBERGER | 2. | PO 12.10–12.55 | 344 |
Otroški pevski zbor Navihani intervali | Kristina ŠTEMBERGER | 3.–5. | TO 14.05–14.50 | 115 |
Mladinski pevski zbor | Špela PUČKO | 6.–9. | Po dogovoru | 115 |
Šolski bend | Špela PUČKO | 6.–9. | Po dogovoru | 115 |
Zaigrajmo z orfom | Romana BLAŽEVIČ ARKO | 3.–5. | ČE 7.30–8.15 | 373 |
Zaigrajmo na kljunasto flavto | Romana BLAŽEVIČ ARKO | 3.–5. | SR 7.30–8.15 | 373 |
Ustvarjalnica v besedi in sliki | Jožica RUPAR | 4.–5. | SR 14.00–15.30 | 238 |
Ročna dela – kvačkanje | Melita PLEŠNIK | 6.–9. | Po dogovoru | 170 |
Vodeno sproščanje/ meditacija/zvočna in hipnotična »kopel« | Teja JAUŠOVEC | 5.–9. | PO 13.15–14.00 | učilnica |
Knjižničarski krožek | Darja ROŠKAR | 5.–6. | Po dogovoru | čitalnica |
Pojmo po francosko | Nataša MUKAETOVA | 1.–3. | Po dogovoru | učilnica |
Francoščina 1, začetna stopnja (4. do 6. r) | Nataša MUKAETOVA | 4.–6. | PO 14.55–15.40 ČE 7.30–8.15 | učilnica |
Francoščina 2, nadaljevalna stopnja (5. do 6. r) | Nataša MUKAETOVA | 5.–6. | PO 7.30–8.15 TO 14.55–15.40 | učilnica |
Angleška bralna značka | Eva KUNEJ | 3. | ČE 7.30–8.15 | 238 |
FLL | Uroš MEDAR | 6.–9. | Po dogovoru | 130 |
Šolsko novinarstvo | Darija MEŽNAR STEKLASA | 6.–9. | PE, ura po dogovoru | 129 |
Šolski radio | Eva ZORE | 7.–9. | PE 7.30–8.15 | 166 |
Filmska umetnost | Uroš MAROLT | 4.–6. | PO 14.30–16.00 | 238 |
Filozofija za otroke | Alen GRBEC | 4.–9. | SR 13.00–13.45 | 179 |
Pomagam drugim in znam poskrbeti zase (PRVA POMOČ) | Ana AHČIN | 4.–6. | ČE 14.00–14.45 | učilnica |
Čebelarstvo (041 960 679) | Boštjan SOJER | 3.–9. | SR 17.00 | 145 |
Mladi biologi | Nataša UDOVČ | 2.–3. | SR 15.00–16.30 | učilnica |
Priprave na tekmovanje iz zgodovine | Maja GRUDEN SMOLE | 8.–9. | Po dogovoru | 144 |
Bralna značka | Učitelji SLO | 6.–9. | Po dogovoru | učilnica |
Bralna značka | Učitelji razrednega pouka | 1.–5. | Po dogovoru | učilnica |
Športni program Zlati sonček | Učitelji razrednega pouka | 1.–3. | Ure športa | športne površine |
Športni program Krpan | Učitelji razrednega pouka | 4.–6. | Ure športa | športne površine |
Športna gimnastika | Ričard CRNJAC | 5.–9. | ČE 14.15–15.45 | VT |
Ples | Maruša MOKOREL | 4.–6. | PO 7.30–8.15 | dvorana |
Space camp Turkey | Uroš Medar | 8.–9. | Po dogovoru | 130 |
Lego Kumar’ce | Eva KUNEJ | 3. | PO 14.55–15.40 | 238/241 |
Lego raziskovalci | Eva KUNEJ | 4.–5. | PO 14.05–14.50 | 238 |
Prostovoljstvo | Maja MAJNIK, 35 Maja GRUDEN SMOLE, 35 | 5.–9. | Po dogovoru | 344 144 |
Medvrstniška učna pomoč, Radovedneži | Melita PLEŠNIK, Karmen BIZJAK MERZEL | 1.–9. | Po dogovoru | 170 171 |
Spretni prstki | Nataša UDOVČ | 3.–5. | ČE 15.00–15.45 | učilnica |
Plačljiva interesna dejavnost, ki jo organizira šola (vključeni so prispevki staršev).
Interesna dejavnost | Mentor | Razred | URNIK | Prostor |
Planinstvo (prispevek: 7 eur članarina PZS + stroški prevoza na izlete) | Uroš MAROLT | 1.–2. 3. | SR 13.00–13.45 SR 15.15–16.00 | 344 |
Keramika (prispevek do 30 eur na učenca na leto) | Matej PETROVČIČ | 3.–6. | 2. polletje: PO 6. in 7. ura | LUM učilnica |
Mladi kuharji – slastne jedi (prispevek do 5 eur na učenca na leto) | Nataša MUAKETOVA | 3. | Po dogovoru | 155 |
Mladi kuharji – slastne jedi (prispevek do 5 eur na učenca na leto) | Nataša MUAKETOVA | 4. | Po dogovoru | 155 |
Šah – začetniki (prispevek staršev: 30-40 eur na leto le naprednejši za udeležbo na tekmovanjih) | Marjan BUTALA (marjan.butala@guest.arnes.si, 070/810-600) | 1.–2. | PE 13.30–14.15 | 246 |
Šah – nadaljevalna skupina (prispevek staršev: 40-50 eur na leto le najnaprednejši za udeležbo na tekmovanjih) | Marjan BUTALA (marjan.butala@guest.arnes.si, 070/810-600) | 3.–6. | PE 14.30–15.40 | 246 |
Razpored izvenšolske ponudbe interesnih dejavnosti
Urnik izvenšolske ponudbe je začasen – končen seznam bo objavljen do konca septembra (do takrat ga bomo sproti posodabljali).
Dejavnosti, ki so organizirane do 17. ure, so za naše učence večinoma brezplačne. Vključitev starši urejajo neposredno pri izvajalcu; pri plačljivih tudi plačujejo neposredno izvajalcu.
Šola ne obračunava najemnine za prostor, kvečjemu prispevek za tekoče vzdrževanje. Za naše učence je zato prispevek staršev (pri dejavnostih po 17. uri) manjši.
Prijave in vse ostale informacije urejajo starši neposredno z zunanjim ponudnikom, na te dejavnosti SE NE PRIJAVLJATE S ŠOLSKIMI PRIJAVNICAMI.
Opisi interesnih dejavnosti
Mediacija v šoli
Pogosto ne moremo izbirati konfliktov, v katerih se bomo znašli, vedno pa lahko izbiramo, kako se bomo nanje odzvali. (Marko Iršič)
V naše vzgojno delo smo vključili šolsko mediacijo kot preventivno dejavnost. Mediacija je način mirnega in sporazumnega reševanja konfliktov s pomočjo mediatorja med vsemi udeleženci na šoli (med učenci, med učenci in učitelji, med starši in učiteljem).
Mediacija, ki v osnovi pomeni reševanje konfliktov s pomočjo nevtralnega posrednika, tako na šoli predstavlja možnost za izboljšanje sodelovanja in izboljšanje komunikacijskih spretnosti.
Učitelji so se za to dejavnost izobraževali in svoje znanje že prenašajo v svoj šolski vsakdan. Strokovno usposobljen tim mediatork z različnimi aktivnostmi na dnevih dejavnosti skrbi za izboljšanje socialnih veščin, za osveščanje in razumevanje konflikta, doživljanje sebe in vživljanje v občutke in razmišljanja drugih, kar omogoča spoznavanje tudi druge resnice in prevzemanje odgovornosti za svoja dejanja.
Bodoči vrstniški mediatorji so prav tako zagnani in se veselijo svoje aktivne vloge pri reševanju sporov med vrstniki.
Nepristransko vodenje procesa mediacije na šoli izvajata učiteljica ga. Janja Uršič in šolska pedagoginja ga. Teja Jaušovec, ki izobražujeta tudi vrstniške mediatorje in vodita tabor mediacije ob koncu šolskega leta.
Verjamemo, da lahko še veliko dosežemo predvsem na področju krepitve samoodgovornosti, ki je ključnega pomena pri zmanjševanju nasilja.
Kolesarski izpit
V šolskem letu 2020/21 bomo izvedli teoretični in praktični del kolesarskega izpita za učence 5. razreda (načrtovanega teoretičnega dela v 4. r. ni bilo možno izpeljati v celoti zaradi epidemije) in teoretnični del za učence 4. razreda nacionalnega oddelka. Obravnava učne snovi se bo izvajala v prvem polletju v okviru rednega pouka, utrjevanje le-te in teoretični izpit pa tudi zunaj rednega pouka.
Praktični del kolesarskega izpita bomo v šolskem letu 2020/21 izvedli za učence 5. razreda nacionalnega oddelka. Njegova izvedba bo potekala zunaj in v okviru rednega pouka v drugem polletju. K praktičnemu delu kolesarskega izpita bodo lahko pristopili učenci, ki bodo uspešno opravili teoretični izpit. Po uspešno opravljenem praktičnem izpitu bodo učenci prejeli kolesarsko izkaznico.
Koordinator programa za kolesarski izpit je Tina Kompare
Radovedneži
Dragi Radovednež!
Pa smo zopet skupaj! Skupaj na poti srečevanj, ustvarjanja, radovednosti in novih spoznanj ter izkušenj. Vstopamo tudi v leto 30. obletnice samostojne države, zato boš na mnogih mestih in velikokrat slišal o projektu Slovenija 30. Zasledil boš vrsto dogodkov, vsebin, ki bodo v letu 2021 pripeljali do praznovanja 30. letnice nastanka slovenske države. Zato se boš v letošnjem letu še bolj seznanjal in spoznaval zgodovino Slovenije, razbiral slovenske simbole, veselil slovenskih dosežkov in tudi morda zaslutil vizijo slovenske prihodnosti na različnih področjih (znanosti, umetnosti, športa, gospodarstva …). Prvi večji dogodek bo ob proslavljanju 30-letnice plebiscita (23. 12. 2020) in drugi ob 30. obletnici razglasitve samostojnosti (25. 6. 2021).
Zato bo tudi naša letošnja pot potekala v tej smeri – spoznavanja slovenskih simbolov, zgodovine, umetnosti, športa ter tudi hkrati nadaljevanja vsega tistega, kar smo prehodili skupaj v petih letih. Tako kot prejšnji dve leti bomo nadaljevali improvizacijsko gledališko igro, preizkušali športne izzive, uživali na kulturnih dogodkih, si na delavnici domače peke spekli svojo žemljico, sodelovali na akciji Pomoč sošolcu, si izdelali lastno vesoljsko vozilo, se naučili hitrega tipkanja in branja, se družili na dnevu preživetja v naravi …
Če boš vestno izpolnjeval osebni dnevnik Radovednež, pa boš lahko tudi del nagradnega zaključnega presenečenja, ki ga vsako leto v juniju pripravimo najbolj prizadevnim in odgovornim Radovednežem.
In kakšen je predviden letošnji program Radovedneži?
INDIVIDUALIZIRANI PROGRAM ZA NADARJENE UČENCE OŠ DANILE KUMAR
PROGRAM RADOVEDNEŽI (šolsko leto 2020/2021)