Razširjen program

S 1. septembrom 2024 je začel veljati nov Zakon o osnovni šoli. OŠ Danile Kumar je vstopila v koncept razširjenega programa v osnovni šoli (RaP) v celoti.  Dejavnosti izven obveznega programa, ki smo jih poznali prej (jutranje varstvo, podaljšano bivanje, dopolnilni in dodatni pouk, interesne dejavnosti, neobvezni izbirni predmeti, zajtrk, kosilo, popoldanska malica) so preimenovane v dejavnosti razširjenega programa s treh področij (krajše Rap):

  • gibanje za zdravje in dobro počutje,                                                          
  • kultura in državljanska vzgoja,
  • učenje učenja.

V času pred poukom (prej jutranjega varstva) in po pouku (prej podaljšanega bivanja) se izvajajo različne dejavnosti iz vseh treh področij. Programi in urniki, ki jih izvajajo učitelji v posameznih razredih, so vidni tu. Na te dejavnosti se ni potrebno posebej prijavljati, saj bodo potekale znotraj skupin skozi celo leto in jih bodo učenci sami izbirali.

Na dejavnosti, ki bodo potekale celo šolsko leto (prej interesne dejavnosti) pa se prijavite preko e-obrazca.

Razširjeni program – interesne dejavnosti 2025/2026

V okviru razširjenega programa (RaP) bomo izvajali tudi raznovrstne interesne dejavnosti, ki bodo potekale celotno šolsko leto.

Pomembno: tabela se bo v mesecu septembru ob morebitnih spremembah urnika/prostora sproti posodabljala

Interesna dejavnostMentor (prijavnice razredniku)RazredURNIKProstor
Otroški pevski zbor SOVICEKristina ŠTEMBERGER1.PE 12.45 – 13.30učilnica
Otroški pevski zbor SOVICEKristina ŠTEMBERGER2.ČE 7.30 – 8.15učilnica
Barvne čarovnijeAna OCVIRK1., 2.TOR 13.35–14.20 (izmenično 1./2.)345
Otroški pevski zbor Navihani intervaliKristina ŠTEMBERGER3.–5.PO 13.50 – 14.35 ČE 12.45 – 13.30učilnica
Zaigrajmo z orfomRomana BLAŽEVIČ ARKO3.–5.ČE 7.30–8.15373
Zaigrajmo na kljunasto flavtoRomana BLAŽEVIČ ARKO3.–5.SR 7.30–8.15373
Ljudski plesi in igreJožica MEDVED1.–2.PE 7.30–8.101. A
Ustvarjalnica v besedi in slikiJožica RUPAR4.–5.ČE 13.35–15.10238
Ročna dela – kvačkanjeMelita PLEŠNIK6.–9.Po dogovoru – petek, 7.30170
Vodeno sproščanje/ meditacija/zvočna in hipnotična “kopel”Teja JAUŠOVEC5.–9.Po dogovoruučilnica
Pojmo po francoskoNataša MUKAETOVA1.–3. Po dogovoruučilnica
Francoščina 1, začetna stopnja (4. do 6. r)Nataša MUKAETOVA4.–6. PETEK  7.30-8.15 PETEK 13.50-14.35246
Francoščina 2, nadaljevalna stopnja (5. do 6. r)Nataša MUKAETOVA5.–6. ČETR. 7.30-8.15 PETEk  12.45-13.30246
Angleška bralna značkaEva KUNEJ3. ČE 7.30–8.15238
FLLUroš MEDAR6.–9.SRE in ČET 7.30–8.15 ter po dogovoru238
Šolski radioIvona ANDRES7.–9.PE 7.30–8.15čitalnica
Filmska umetnostUroš MAROLT4.–6.SRE 12.45–14.15238
Filozofija za otrokeAlen GRBEC4.–9.TOR 12:45–13.30TVV4
Pomagam drugim in znam poskrbeti zase (PRVA POMOČ)Ana AHČIN4.–6.TOR 14.00–14.45učilnica 251
Šolski časopisAna AHČIN4., 5.ČET 14.00 – 14.45učilnica 251
Čebelarstvo   (041 960 679)Boštjan SOJER3.–9.SR 16.30, zbor učencev je pri recepciji (pričetek: 24. 9.!)241
Mladi biologiNataša UDOVČ2.–3.SR 15.00–16.30učilnica
Priprave na tekmovanje iz zgodovineMaja GRUDEN SMOLE8.–9.Po dogovoru144
Bralna značkaUčitelji SLO6.–9.Po dogovoruučilnica
Bralna značkaUčitelji razrednega pouka1.–5.Po dogovoruučilnica
Športni program Zlati sončekUčitelji razrednega pouka1.–3. Ure športašportne površine
Športni program KrpanUčitelji razrednega pouka4.–6. Ure športašportne površine
Športna gimnastikaRičard CRNJAC3. 2. 1. 4.–5. 6.–9.TO 13.30–14.30 TO 14.30–15.15 TO 15.15–16.00 ČE 13.30–15.00 ČE 15.00–16.30Mala telovadnica
PlesMaruša MOKOREL4.–6. SRE 12.45 – 13.30TVM
Space camp TurkeyUroš Medar8.–9.Po dogovoru238
Lego Kumar’ceEva KUNEJ Mirjam SEDMAK3.ČET 14.25–15.10246/248
Lego raziskovalciEva KUNEJ Mirjam SEDMAK4.–5. ČET 13.35–14.20246/248
ProstovoljstvoMaja MAJNIK, 355.–9.Po dogovoru344
Medvrstniška učna pomoč, RadovednežiMelita PLEŠNIK1.–9.Po dogovoru170-zb.1
Spretni prstkiNataša UDOVČ3.–5.ČE 15.00–15.45učilnica
RačunalništvoDarija Premk4.ČE 13.50-14.35računalnica
RačunalništvoLea Hatić Cankar5.PO 7.30-8.15računalnica
Priprave na geografsko tekmovanjeAlen Grbec7.-9.Po dogovoruTVV4
TehnikaJana Urbas4.–6.2. polletje, urnik po dogovoruučilnica
Gibalne uriceNataša Krajnc1.,2.SR ,ČE 7.30-8.00TVM

Plačljiva interesna dejavnost, ki jo organizira šola (vključeni so prispevki staršev).

Interesna dejavnostMentorRazredURNIKProstor
Planinstvo (prispevek: 7 eur članarina PZS + stroški prevoza na izlete)Uroš MAROLT1.–3.PON 13.30–14.15344/na prostem
Keramika (prispevek do 30 eur na učenca na leto)Matej PETROVČIČ3.–6.PE 12.45-13.30LUM učilnica
Mladi kuharji – slastne jedi (prispevek do 5 eur na učenca na leto)Nataša MUAKETOVA3.SRE 15.00-16.30Jedilnica
Mladi kuharji – slastne jedi (prispevek do 5 eur na učenca na leto)Nataša MUAKETOVA4.ČET 15.20-16.50Jedilnica
Šah – začetniki (prispevek staršev: 30-40 eur na leto le naprednejši za udeležbo na tekmovanjih)  Marjan BUTALA (marjan.butala@guest.arnes.si, 070/810-600)1.–2. 2. r. prvo polletje, 1. r. drugo polletjePE 13.30–14.15246
Šah – nadaljevalna skupina (prispevek staršev: 70-80 eur na leto le najnaprednejši za udeležbo na tekmovanjih; mapa za vlaganje A4)Marjan BUTALA (marjan.butala@guest.arnes.si, 070/810-600)3.–6.PE 14.30–15.40246

Razpored izvenšolske ponudbe interesnih dejavnosti

Urnik izvenšolske ponudbe je začasen – končen seznam bo objavljen do konca septembra (do takrat ga bomo sproti posodabljali).

Dejavnosti, ki so organizirane do 17. ure, so za naše učence večinoma brezplačne. Vključitev starši urejajo neposredno pri izvajalcu; pri plačljivih tudi plačujejo neposredno izvajalcu.

Šola ne obračunava najemnine za prostor, kvečjemu prispevek za tekoče vzdrževanje. Za naše učence je zato prispevek staršev (pri dejavnostih po 17. uri) manjši.

Prijave in vse ostale informacije urejajo starši neposredno z zunanjim ponudnikom, na te dejavnosti SE NE PRIJAVLJATE S ŠOLSKIMI PRIJAVNICAMI.

V PRIPRAVI.

Opisi dejavnosti RAP za šolsko leto 2025/26 

(področja Gibanje in zdravje, Kultura in državljanska vzgoja, Učenje učenja)

Učenci bodo spoznali različne plesne zvrsti kot so Jazz, pop, hip hop in sodobni ples. Spoznali bodo tudi osnove plesa v paru. Poleg učenja plesnih korakov se bomo učili nastopanja in ustvarjanja lastnih koreografij. V letošnjem šolskem letu bomo sodelovali tudi na Šolskem plesnem festivalu

Učenci se bodo naučili sproščanja s pomočjo različnih tehnik ter se naučili, kako sprostitev vpliva na naše telo, možgane in počutje. Seznanili se bodo s tem, kakšne koristi jim lahko ponudi meditacija tako pri osebnem življenju kot pri šolskem delu. Vodena meditacija bo potekala ob umirjeni glasbi, zvočna in hipnotična kopel pa ob uporabi zvočnih posod.

Otroški pevski zbor Sovice združuje nadobudne pevce iz 1. in 2. razredov. Zbor s svojo razigrano energijo in veseljem do petja popestri šolske dogodke ter razvija glasbene talente najmlajših. Pod vodstvom zborovodje otroci raziskujejo lepote glasbe, se učijo sodelovanja ter na vsaki vaji in nastopu rastejo v samozavestne in srčne pevce.

Otroški pevski zbor Navihani intervali združuje pevke in pevce od 3. do 5. razreda, ki uživajo v ustvarjanju čudovitih pesmi in nepozabnih nastopov. Vsaka vaja je priložnost za zabavno druženje, odkrivanje novih pesmi in učenje glasbenih skrivnosti. Zbor vsem, ki se pridružijo, ponuja neprecenljivo izkušnjo skupinskega petja, razvija posluh in ustvarjalnost ter skrbi, da so naši nastopi vedno nekaj posebnega. Pridruži se Navihanim intervalom in skupaj z nami ustvarjaj glasbo, ki jo bodo poslušalci še dolgo nosili v srcu!

LEGO RAZISKOVALCI je namenjen učencem 4. in 5. razredov, ki radi sestavljajo z lego kockami in pri tem pokažejo svojo ustvarjalnost. Odkrivali in razvijali bomo nove veščine in ideje. Naučili se bomo programiranja s SPIKE. Spoznali bomo, kaj je inženirsko učenje. Preko praktičnega učenja in s programiranjem bomo raziskovali različne tematike, iskali rešitve za zadane izzive in se navajali na skupinsko delo.

Lego Kumar’ce so namenjeni učencem 3. razredov, pri kateri se bodo preko uporabe lego kock učili in raziskovali različne teme. Navajali se bodo na skupinsko delo in reševanje problemov, odkrivali ter razvijali nove veščine. Pri reševanju problemov bomo krepili ustvarjalnost in vztrajnost. Spoznali in uporabljali bodo veščine gradnje in programiranja s SPIKE.

“USTVARJAMO Z LEGO MINDSTORMS, FLL” je namenjena učencem, ki radi ustvarjajo z Lego kockami: načrtujejo, gradijo, testirajo svoje modele ter programirajo. Interesna dejavnost spodbuja učenje naravoslovnih in tehničnih predmetov, delo s konstruiranjem, pridobivanje spretnosti pri reševanju problemov in timskega dela, pridobivanje izkušenj s programiranjem, delo s senzorji in z motorji. Za konec sestajanja učence čaka mednarodno tekmovanje FLL, kjer bodo predstavili svoje ideje drugim učencem slovenskih šol.

Projekt Space camp Türkiye je namenjen učencem, ki so navdušeni nad vesoljem, učencem, ki bi radi spoznali življenje v vesolju, tistim, ki bi radi postavili astronavti. Tekom šolskega leta bomo ustvarjali in se pripravljali na svoje delovanje in življenje v vesolje. Space camp Türkiye nam je pripravil aktivnosti, ki nas bodo spodbujale k razmišljanju izven okvirjev in reševanju težav, ki se jih na Zemlji ne zavedamo, v vesolju pa so prisotne. Ob koncu šolskega leta pa nas čaka izlet v Izmir, Turčija, kjer bomo doživeli trening, kako postati astronavt..

Učencem, ki si bodo izbrali francoščino, bomo na zabaven in sproščen način odprli pot v svet tega lepega in srčnega jezika! Hitro se bodo naučili osnovnih prvin sporazumevanja, obvladali bodo uporabna znanja, kot je štetje do 100, poznavanje barv, ur v dnevu, dni v tednu… in seveda preprost pogovor v francoščini.

Pouk bo potekal v sproščenem vzdušju in z uporabo sodobnih metod. Sodelovali bodo pri pripravi krajših dramskih nastopov in se maja udeležili zaključne prireditve ob frankofonskem dnevu v Kranju.

V nadaljevalni skupini učenci se bodo naučili povedati več o svojem vsakdanjem življenju, konjičkih, mestu in deželi ter se o tem pogovarjati s svojimi francoskimi vrstniki. Spodbujali jih bomo k branju v francoščini – od lahkih in poučnih stripov do zanimivih, zahtevnejših knjig. Dodatna spodbuda jim bo francoska bralna značka.

Pouk bo potekal v sproščenem vzdušju in z uporabo sodobnih metod.

Učenci se bodo po zaključku učnega procesa dobro znašli v okoliščinah, ki bodo od njih zahtevale sporazumevanje v francoščini, in jim pripravili trdne temelje za nadaljnje odkrivanje frankofonskega sveta!

Učenci na zabaven in sproščen način se bodo učili predstaviti sebe, svojo družino in prijatelja. Spoznali bodo števila do 20, barve, dneve v tednu in mesece v letu. Usvajanje jezika bo potekalo skozi pesmice, zgodbice in uganke. Vse skupaj bo potekalo v sproščenem vzdušju in z uporabo sodobnih metod, pouk bo potekal tudi v računalniški učilnici.

Vabim vas k udeležbi na dejavnosti Mladi kuharji – slastne jedi, kjer bomo poleg učenja kuhanja spoznavali tudi skrivnosti sestavin.

Med te spadajo vsebnosti mineralov in vitaminov ter njihova pomembnost za zdrav  razvoj človekovega telesa.

Poudarek bo tudi na odnosu do higiene, ki je pri delu z živili zelo pomembna. Pri vsem skupaj bomo poskusili tudi uživati.

Vabim vas k udeležbi na dejavnosti Mladi kuharji – slastne jedi, kjer bomo poleg učenja kuhanja spoznavali tudi skrivnosti sestavin.

Med te spadajo vsebnosti mineralov in vitaminov ter njihova pomembnost za zdrav  razvoj človekovega telesa.

Poudarek bo tudi na odnosu do higiene, ki je pri delu z živili zelo pomembna. Pri vsem skupaj bomo poskusili tudi uživati.

Namenjena je šolskim otrokom, ki jih zanima ustvarjanje iz gline. Na delavnicah se bodo učenci spoznali z osnovnimi tehnikami oblikovanja in glaziranja ter postopki žganja keramike. Otroci bodo imeli priložnost razvijati svojo ustvarjalnost, ročne spretnosti in domišljijo, medtem ko bodo oblikovali unikatne keramične izdelke, kot so skodelice, kipci in okrasni predmeti. Dejavnost je primerna za vse, ki uživajo v delu z rokami in želijo spoznati čarobni svet keramike. Dejavnost otrok poteka spontano, glede na otrokovo specifičnost, potrebo, zmogljivost in interes.  Učenci bodo na dejavnosti deležni kiparskega materiala in orodja v šoli. Strošek gline in glazur boste starši poravnali preko položnice.

Čebelarstvo je na osnovni šoli Danile Kumar prisotno že od leta 1974. V vsem tem času se je dejavnosti udeleževalo veliko učencev, od katerih so nekateri že uspešni čebelarji.
Namen je spoznavanje narave, čebel, njihovega življenja in čebelarjenja. Vsi vemo, da je glavni čebelji pridelek med, pri čebelarstvu pa bližje spoznavamo tudi druge pridelke, kot so cvetni prah, vosek, propolis, matični mleček in čebelji strup. Spoznavamo pomembnost čebel pri opraševanju sadnega drevja in drugih rastlin ter nevarnosti, ki prežijo nanje ob nepravilnem škropljenju sadnega drevja in drugih kulturnih rastlin.
Čebele v jesensko-zimskem času spoznavamo s pomočjo čebelarske literature, filmov in drugih predstavitev. V pomladnem času pa vsi komaj čakamo, da se lahko podamo do čebelnjaka, kjer živijo naše ljubljenke – čebele. Skupaj raziskujemo dogajanje v panju, se čudimo naravni urejenosti in usklajenosti čebel z naravo ter poskušamo sladki med neposredno iz satov.
Kot vsi vemo, čebela tudi pika, zato uporabljamo zaščitna pokrivala za najbolj občutljive dele telesa ali opazujemo čebele le skozi stekleni opazovalni panj.
Vsako leto se udeležimo državnega tekmovanja mladih čebelarjev Slovenije, kjer naši mladi čebelarji dosegajo zelo dobre rezultate.
Kot vsi čebelarji se tudi mi trudimo, da ohranimo čebele, saj se zavedamo, da bomo s tem ohranili tudi naravo z blagodejno senco dreves, ptičjim petjem in žuborenjem voda.

Pri mladinskem pevskem zboru je poudarek na spodbujanju glasbenega razvoja, razvijanju posluha, širjenju glasovnih možnosti, ter spoznavanju z domačo in tujo

literaturo. Izbrani program je prilagojen interesom učencev in obsega tudi sodobne ter popularne skladbe. Program prav tako zajema večglasne skladbe, s katerimi učenci in učenke razvijajo harmonski posluh. Vaje povezujejo petje z naravnim gibanjem kar

pripomore k razgibanosti ur in izboljša psihofizično stanje učencev. Petje dokazano zmanjšuje stres in pripomore k mirnejšemu spoprijemanju z vsakodnevnimi izzivi. Skozi

aktivno doživijanje glasbe se učenci učijo tudi branosti, javnega nastopanja in medsebonega sodelovanja. Skupaj se ob petju zabavajo. To običajno pripelje do tega, da pevske vaje postanejo tudi prijetno druženje.

Šolski bend je namenjen učenkam in učencem predmetne stopnje, ki jih zanima muziciranje v stilu rock in pop glasbe ter drugih glasbenih žanrov. Učenci v bendu redno nastopajo na šolskih prireditvah ter drugih zunanjih prireditvah. Vabljeni tako učenci z

glasbenim predznanjem kot tisti brez, saj bomo glasbeno skupaj razvijali in nadgrajevali.

Tako bomo lahko s skupnim muziciranjem, ob zvokih klasičnih ali električnih kitar, klavirja, bobnov, vokalov ter raznih drugih inštrumentov, navduševali ostale učence, učitelje in druge poslušalce.

Učenci spoznavajo šolsko okolico (zeleni del), prepoznavamo drevesa, spoznavamo zelišča in uporabo, spomladi sejemo, sadimo našo gredico; opazujemo rast in razvoj žabjega mresta, urejamo akvarij. V zimskem delu naredimo kakšen poskus, spoznavamo osnove biomehanike, naše telo (čutila,..).

Učenci spoznavajo osnove šivanja, spoznajo in uporabijo različne materiale (tudi recikliramo), s svojo lastno ustvarjalnostjo, domišljijo ustvarijo izdelek. Naučijo se šivanja gumbov, potiskanje tekstila, ponovne uporabe starih oblačil.

Osnovni namen programa je spodbujanje udeležencev šahovskega krožka za interes in vsesplošno zanimanje za šahovsko igro.
Pri najmlajših udeležencih je prvobitni namen vzljubiti šahovsko igro in jo dojemati v vsem njenem smislu in pravilih.
Pri starejših udeležencih pa je cilj izpopolnjevanje njihovega znanja in glede na želje ter zmožnosti posameznika vključevanje v tekmovanja, seveda vse v skladu s programom in možnostmi prostega časa glede na šolske obveznosti.
Za vključitev v krožek predznanje igranja šaha ni obvezno, obstajati pa mora zanimanje in interes do šahovske igre ter spoštovanje kodeksa in etike šahovske kulture.

V dejavnost so vabljeni tisti učenci od 3. – 5. razreda, ki se želijo spoznati z glasbili in nanje igrati. Spoznali bodo ritmične in melodične Orffove inštrumente, način drže in tehniko igranja. V naboru pesmi bodo tako slovenske ljudske pesmi kot tudi pesmi drugih narodov. Razvijali bodo čut za skupno muziciranje, muzikalnost ter oblikovali pozitiven odnos do glasbe. Skupaj bomo glasbeno popestrili različne šolske prireditve.

Dejavnost je namenjena vsem učencem od 3. do 5. razreda, ki se želijo naučiti igranja na kljunasto flavto. Obsegala bo vse bistvene elemente igranja na inštrument s praktičnimi primeri in vajami za spretnosti, ki so potrebne za igranje flavte, kot tudi nekaj glasbene teorije.

Ob ogledih filmov in filmskih odlomkov od nekoč do danes se bomo preizkusili kot filmski kritiki, ob ustvarjanju filmov pa kot snemalci, igralci, režiserji, scenaristi in še kaj. Spoznali bomo različne žanre, tehnike animacije, se preizkusili v risanju zgodborisov (filmskih načrtov) ter ravnanju s snemalno opremo. Tako bodo nastajala naša prva filmska dela. Spoznali se bomo s pomenom zvoka, montaže in filmskih trikov. Zadnji del leta pokažemo svoje filmsko znanje z izdelavo lastnih kratkih filmov.

Aktivno bomo preživljali čas v naravi in hribih. Planinsko znanje usvajamo na igriv način, pri tem pa naletimo tudi na kakšno naporno strmino. Ampak zmoremo čez.

Učenci se seznanijo z osnovno planinsko opremo, spoznajo vsebino nahrbtnika in si ga znajo pripraviti. Spoznajo obnašanje v gorah, ustrezno prehrano, osnove orientacije, posebnosti živalskega in rastlinskega sveta, ljudsko izročilo, povezano z gorami, varno gibanje v gorah idr. Dejavnost poteka v sodelovanju s Planinskim društvom Onger Trzin.

Učenci se lahko udeležijo planinskega izleta, ki traja okvirno od 8h do 16h (sobota) ali pa petek po pouku, odvisno od vremenske napovedi. Vsak učenec mora imeti obvezno poravnano članarino v Planinski zvezi Slovenije za tekoče koledarsko leto. Na izletu je obvezna planinska oprema (nahrbtnik, pohodni čevlji, vetrovka …).

Usvajali bomo teoretične osnove prve pomoči. Preko iger in različnih aktivnosti spoznali različne situacije v vsakodnevnem življenju, kjer usvojeno znanje lahko uporabimo.

Del ur pa bo namenjen tudi različnim sprostitvenim in razteznim vajam, kako lahko poskrbimo za svoje dobro fizično in psihično zdravje.

Otroci se bodo na zanimiv, varen in zabaven način naučili osnovne gimnastične prvine kot so prevali naprej in nazaj, kolo, stojo na rokah, kasneje pa tudi zahtevnejše prvine. Športna gimnastika pri otrocih zelo vzpodbuja razvoj samozavesti in odločnosti, ki sta še kako uporabni v vsakdanjem življenju. 

Kasneje se bodo otroci učili tudi zahtevnejše gimnastične prvine kot so premeti naprej, nazaj in vstran ter salte naprej in nazaj.

Ravno tako bomo preizkušali vsa gimnastična orodja (mala prožna ponjava, preskok, bradlja, krogi). 

Udeležili se bomo tudi šolskih športnih tekmovanj.

Učenci pridobivajo izbrane kulturno – umetniške vsebine in preko lastne ustvarjalnosti z besednim in likovnim izražanjem gradijo svoje zanimive vsebine.

Kvačkanje – učenci se bodo naučili osnov kvačkanja, izdelali bodo priročne izdelke. Svojo spretnost bodo nadgradili z izdelavo zahtevnejših kvačkanih izdelkov.

V primeru, da vas zanima, kako ustvarjalno razmišljati, kako se na pravi način skregati in še bolje – ta spor rešiti, je to prava dejavnost za vas. Pri ustvarjalni klepetalnici se bomo skozi igro  urili v različnih pogovornih tehnikah, urili kreativno in kritično razmišljati in trenirali, kako biti slišani, poslušati in slišati.

Vrstniška mediacija je način, kako učenci s pomočjo usposobljenih vrstniških mediatorjev rešujejo nesporazume. Poteka kot miren in spoštljiv pogovor, kjer vsi udeleženi iščejo skupno rešitev, s katero so zadovoljni.

Mediatorji skrbijo, da vsi pridejo do besede, da se poslušajo in da pogovor poteka v varnem in prijetnem vzdušju.

Mediacija spodbuja razumevanje, strpnost, odgovornost in boljše odnose med učenci. Krepi pozitivno šolsko klimo in omogoča, da težave rešujemo na spoštljiv način.

Postani vrstniški mediator in pomagaj graditi šolo, kjer so odnosi pomembni!

Dejavnost Šolski časopis je namenjena učencem 4. in 5. razredov, ki jih zanima pisanje, ustvarjanje in delo v novinarskem duhu. Učenci bodo soustvarjali šolski časopis, v katerem bodo objavljeni prispevki o šolskih dogodkih, intervjuji, zanimivosti, uganke, stripi in druge vsebine po njihovih zamislih. Naučili se bodo osnov novinarskega pisanja, oblikovanja besedil in sodelovalnega dela v skupini. Posebno pozornost bomo namenili tudi jezikovni pravilnosti, raziskovanju virov in razvijanju ustvarjalnosti. Učenci bodo delali na računalnikih, risali, pisali in fotografirali. Časopis bo izhajal večkrat letno v tiskani ali digitalni obliki.

V okviru razširjenega programa bomo z učenci prvega in drugega razreda raziskovali čarobni svet likovnega ustvarjanja. Otroci bodo skozi igro in ustvarjalne izzive spoznavali različne tehnike (risanje, slikanje, kolaž, modeliranje ipd.), materiale ter razvijali svojo domišljijo, ročne spretnosti in občutek za estetiko. Vsaka ura bo obarvana z novo temo, ki bo otrokom omogočila, da izrazijo svoje ideje in čustva na unikaten način. Poudarek bo na spodbujanju ustvarjalnosti, sproščenem raziskovanju in razvijanju veselja do umetnosti.

Učenci spoznavajo in se učijo starih ljudskih običajev preko igre, petja in plesa in s tem spoznavajo kulturno dediščino.

Dejavnost tehnika poglablja, razširja in nadgrajuje predmeta naravoslovje in tehnika v četrtem in petem ter tehnika in tehnologija v šestem razredu.

Delo poteka v tehnični učilnici, kjer je na voljo vse potrebno ročno in električno orodje za obdelavo.

Dejavnost ponuja veliko možnosti za kreativnost učencev, izdelajo uporabne, zabavne izdelke. Ob izdelavi izdelkov (papirna gradiva, les, umetne snovi) pridobivajo znanje in razvijajo ročne spretnosti in delovne navade. Upoštevajo pravila varnosti pri delu. Ob delu gojijo sodelovanje v skupini, odgovornost.

Dejavnost je namenjen osnovnemu računalniškemu opismenjevanju. V današnji družbi so digitalne kompetence čedalje bolj zaželene in potrebne, saj je računalništvo vključeno v skoraj vsa področja našega življenja. Učenci se seznanijo z različnimi področji računalništva, pri čemer je bistveno spoznavanje s temeljnimi računalniškimi koncepti. Spoznali bodo tudi nekatere programe.

Namen tekmovanja v znanju Vesele šole je širjenje splošnega znanja. Vsebine so lahko povezane z učnim načrtom osnovne šole, lahko pa so izbrane zato, da bi učence seznanili tudi s takimi vsebinami, ki v učnem načrtu za osnovnošolce niso predvidene.

S sodelovanjem v Veseli šoli učenci spoznavajo različna zanimiva področja človekovega delovanja in svet narave ter družbe. Vesela šola izhaja kot tiskana priloga v reviji Pil in kot učna pot na spletu. Z branjem priloge in reševanjem učne poti na spletu veselošolci:

brusijo svoje sposobnosti reševanja nalog in razumevanja.

širijo splošno znanje in razgledanost,

spoznavajo različne pomembne ljudi in organizacije,

se urijo v rabi digitalne tehnologije z namenom učenja,

se seznanjajo s koristnimi spletnimi stranmi,

bogatijo besedni zaklad v angleščini in nemščini,

Kviz Male sive celice preverja znanje in veščine sedmošolcev, osmošolcev in devetošolcev. Štiriindvajset tekmovalnih šol iz osmih različnih regij Slovenije se preizkusi v znanju matematike, logike, poznavanju kulturne dediščine, športa, družbe, astronomije, kemije, biologije, tehnike, gospodinjstva, zgodovine, geografije, človeškega telesa, glasbe in digitalnega razmišljanja.

Na tekmovanje se lahko prijavita dve ekipi, ki sta sestavljeni iz treh članov – dva učenca iz 7. razreda, dva učenca iz 8. razreda in dva učenca iz 9. razreda. Če ena izmed ekip osvoji 1.–6. mesto v regiji Ljubljana, se uvrsti na ustni del predtekmovanja. V primeru zmage nad eno ekipo, se ekipa uvrsti v televizijski del tekmovanja.

Mediacija v šoli

Pogosto ne moremo izbirati konfliktov, v katerih se bomo znašli, vedno pa lahko izbiramo, kako se bomo nanje odzvali. (Marko Iršič)

V naše vzgojno delo smo vključili šolsko mediacijo kot preventivno dejavnost. Mediacija je način mirnega in sporazumnega reševanja konfliktov s pomočjo mediatorja med vsemi udeleženci na šoli (med učenci, med učenci in učitelji, med starši in učiteljem).

Mediacija, ki v osnovi pomeni reševanje konfliktov  s pomočjo nevtralnega posrednika, tako na šoli predstavlja možnost za izboljšanje sodelovanja in izboljšanje komunikacijskih spretnosti.

Učitelji so se za to dejavnost izobraževali  in svoje znanje že prenašajo v svoj šolski vsakdan. Strokovno usposobljen tim mediatork z različnimi aktivnostmi na dnevih dejavnosti skrbi za izboljšanje socialnih veščin, za osveščanje in razumevanje konflikta, doživljanje sebe in  vživljanje v  občutke in razmišljanja drugih, kar omogoča spoznavanje tudi druge resnice in prevzemanje odgovornosti za svoja dejanja.

Bodoči vrstniški mediatorji  so prav tako zagnani in se  veselijo svoje aktivne vloge pri reševanju sporov med vrstniki.

Nepristransko vodenje procesa mediacije na šoli izvajajo učiteljice ga. Nataša Meh, ga. Anja Tomažič, ga. Janja Uršič, ga. Ana Ahčin in šolska psihologinja ga. Maja Drašček, ki izobražujejo tudi vrstniške mediatorje in vodijo tabor šolske mediacije.

Verjamemo, da lahko še veliko dosežemo predvsem na področju krepitve samoodgovornosti, ki je ključnega pomena pri zmanjševanju nasilja.

Kolesarski izpit

Vsako leto izvedemo  teoretični in praktični del kolesarskega izpita za učence 5. razreda.  Obravnava učne snovi se izvaja že v četrtem razredu v okviru rednega pouka, utrjevanje le-te in teoretični izpit pa v 5. razredu. 

Praktični del kolesarskega izpita  poteka  po zunanjih površinah  v okolici šole v drugem polletju. K praktičnemu delu kolesarskega izpita  lahko pristopijo učenci, ki  uspešno opravijo teoretični izpit. Po uspešno opravljenem praktičnem izpitu učenci prejmejo kolesarsko izkaznico.

Koordinator programa za kolesarski izpit je Uroš Marolt.

Radovedneži

Accessibility