Svetovalna služba

Področja dela

Osnovni cilj šolske svetovalne službe je, da vedno dela v dobro otroka. Vsa področja dela so usmerjena v pomoč pri premagovanju stisk in primanjkljajev ter v krepitev močnih področij posameznikov oz. skupin.  

DELO Z OTROKI S POSEBNIMI POTREBAMI 

Dodatna strokovna pomoč in individualna učna pomoč sta namenjeni učencem z različnimi primanjkljaji na specifičnih učnih področjih, učencem z različnimi vedenjsko-čustvenimi težavami, učencem s težavami na področju socialne integracije ter tudi učencem, ki zahtevajo in zmorejo še dodatno usvajanje učne snovi, tega pa ni moč zadovoljiti v okviru rednega in dodatnega pouka.  

Šolska svetovalna služba dela z otroki, ki so s strani Zavoda za šolstvo prejeli odločbo o usmeritvi, v kateri je določen tudi obseg in način izvajanja dodatne strokovne pomoči in učne pomoči. Celostno delo z otrokom v šoli poteka po izdelanem individualiziranem programu posameznega učenca, ki ga pripravi določena strokovna skupina šole skupaj s šolsko svetovalno službo.  

SODELOVANJE NA DNEVIH DEJAVNOSTI 

Šolska svetovalna služba redno sodeluje pri pripravi in izvedbi dnevov dejavnosti, katerih tematika je povezana z njihovim področjem dela (npr. dan strpnosti, učenje učenja, socialne veščine, grafomotorika in druge tematike).  

PRIPRAVA DELAVNIC IN RAZREDNIH UR 

Šolske svetovalne delavke so vpete v aktualno dogajanje na šoli in po potrebi sodelujejo z razredniki pri pripravi in izvedbi delavnic ali tematskih razrednih ur. Tematike so izbrane glede na razredno dinamiko in potrebe posameznega razreda.  

DELO S POSAMEZNIKI (odpravljanje stisk in primanjkljajev)  

Članice šolske svetovalne službe so na voljo za individualni pogovor, reševanje stisk in pomoč pri odpravljanju primanjkljajev.  

DELAVNICE ZA STARŠE / PREDAVANJA 

Šolska svetovalna služba na podlagi dogovora z vodstvom šole pripravi tematske delavnice in predavanja za starše. Najpogosteje je izvedba predavanj povezana z roditeljskimi sestanki, po potrebi se vključujejo tudi ob drugih priložnostih.  

VPIS V 1. RAZRED IN VPIS V SREDNJE ŠOLE 

Šolska svetovalna služba skrbi za vso potrebno dokumentacijo ob vpisu učencev v 1. razred in ob vpisu učencev v srednjo šolo.  Več informacij o posameznih tematikah najdete na zavihkih VPIS V 1. RAZRED in VPIS V SREDNJO ŠOLO.  

SODELOVANJE S STARŠI  

Članice šolske svetovalne službe so na voljo za vprašanja, pobude in skrbi staršev. V veliki meri s starši sodelujejo prek telefonskih klicev, e-pošte in timskih sestankov na šoli.  

SODELOVANJE Z ZUNANJIMI INSTITUCIJAMI  

Šolska svetovalna služba je povezana s številnimi zunanjimi institucijami. Redno sodeluje s pristojnim Centrom za socialno delo in Zavodom Republike Slovenije za šolstvo. Hkrati je povezana z drugimi zunanjimi institucijami, ki nudijo izvajanje delavnic za otroke in s tistimi, ki nudijo pomoč otrokom v socialni stiski.  

SPREMLJANJE IN SKRB ZA USPEŠNO VKLJUČITEV NOVIH UČENCEV IN UČENCEV PRISELJENCEV  

Šolska svetovalna služba poskrbi za vpis novih učencev in učencev priseljencev. V nadaljevanju šolskega leta posamezne učence spremlja in jim pomaga pri vključitvi v razredno skupnost.  

POMOČ DRUŽINAM V FINANČNI STISKI – novo področje (za dodati) 

V kolikor se družina znajde v finančni stiski in ne zmore plačati šolskih stroškov, se lahko obrne na gospo Anjo Murn (murna@os-danilekumar.si, 015636829).  

Aktualno

Nadarjeni

Ločimo med splošno in specifično nadarjenostjo. Splošno nadarjeni učenci izkazujejo visoke sposobnosti na več področjih hkrati, medtem ko se specifično nadarjeni, imenovani tudi talentirani, osredotočajo na posamezno področje, kjer dosegajo izjemne rezultate. Tako splošno kot specifično nadarjeni učenci potrebujejo prilagojen izobraževalni program, ki podpira njihov razvoj na različnih ravneh. Strokovnjaki se strinjajo, da redni šolski program za nadarjene učence ni dovolj, saj potrebujejo dodatne aktivnosti in prilagojene programe za optimalen razvoj svojih sposobnosti.

Miselno-spoznavno področje:

  • razvito divergentno mišljenje (fluentnost, fleksibilnost, originalnost, elaboracija),
  • napredno logično mišljenje (analiza, abstrahiranje, sposobnost sklepanja),
  • nenavadna domišljija,
  • natančnost opazovanja,
  • dober spomin,
  • smisel za humor.

Učno-storilnostno področje:

  • široka razgledanost,
  • visoka učna uspešnost,
  • bogato besedišče,
  • hitro branje,
  • spretnosti v umetniških dejavnostih (glasba, ples, risanje itd.),
  • dobra motorična spretnost in vzdržljivost.

Motivacijsko področje:

  • visoka potreba po doseganju odličnosti,
  • radovednost,
  • široki interesi,
  • vztrajnost pri nalogah,
  • visoka motivacija za dosežke,
  • uživanje v uspehih.

Socialno-čustveno področje:

  • nekonformizem,
  • občutek za pravičnost,
  • neodvisnost in samostojnost,
  • sposobnost vodenja,
  • organizacijske sposobnosti,
  • empatija.

Čim bolj izrazite so te lastnosti, večja je verjetnost, da je učenec nadarjen.

Vendar pa pri nekaterih nadarjenih učencih, ki ne dosegajo uspehov v šoli, pogosto opazimo lastnosti, ki ovirajo njihov učni napredek, kot so:

  • pomanjkanje interesa za šolo,
  • strah pred ustnimi ocenami,
  • nizka samopodoba in pomanjkanje samozavesti,
  • težave pri skupinskem delu,
  • nezmožnost motivacije z običajnimi spodbudami (ocenami, pohvalami ipd.),
  • težave s pozornostjo,
  • hiperaktivnost,
  • socialna in čustvena nezrelost.

Te lastnosti ne bi smele ovirati prepoznavanja nadarjenih učencev, saj jih lahko zlahka spregledamo.

Vir: Povzeto po smernicah za prepoznavanje in delo z nadarjenimi učenci v devetletni osnovni šoli (MIZŠ).

Odkrivanje nadarjenih učencev je zahtevno strokovno delo, pri katerem sodelujejo učitelji, svetovalna služba, starši in tudi učenci sami. Vsak od teh deležnikov prispeva pomembne informacije. Postopek odkrivanja poteka v treh fazah:

  1. Evidentiranje
  2. Identifikacija
  3. Seznanitev in mnenje staršev

Prva faza: Evidentiranje

Evidentiranje učencev, ki bi lahko bili nadarjeni, poteka brez uporabe posebnih testov in ocen, temveč temelji na različnih kriterijih. To običajno poteka ob koncu tretjega razreda, ko učitelj razreda predlaga učence za nadaljnjo identifikacijo.

Kriteriji za evidentiranje so:

  • Učni uspeh: učenci z dosledno odličnim uspehom (upoštevajo se opisne ocene v 1. triadi);
  • Dosežki: izjemni rezultati na področjih, kot so likovna umetnost, glasba, šport, tehnika itd.;
  • Mnenje učitelja: učitelj oceni učenca na podlagi izkušenj iz pouka, pri čemer je pozoren tudi na učence, ki kažejo znake nadarjenosti, a morda nimajo odličnega uspeha ali prihajajo iz drugačnih socialnih, kulturnih ali vzgojnih okolij;
  • Tekmovanja: udeležba in uspehi na regijskih ali državnih tekmovanjih;
  • Hobiji: učenec izkazuje trajen interes in nadpovprečne rezultate v dejavnostih, ki jih izvaja izven šole.

Svoje mnenje poda tudi šolska svetovalna služba, ki na podlagi pogovorov z učitelji in mentorji oblikuje celovit pregled o učencu.

* V kolikor učitelj v tretjem razredu učenca ni evidentiral kot potencialno nadarjenega, lahko to na podlagi doseganja zahtevanih kriterijev (učni uspeh, dosežki, tekmovanja, hobiji), stori razrednik v katerem koli od naslednjih razredov. Identifikacijo nadarjenih učencev lahko izpeljemo tudi v drugi in tretji triadi.

Kdo so evidentirani učenci?

Evidentirani učenci so tisti, ki ustrezajo vsaj enemu izmed omenjenih kriterijev. Gre za širšo skupino, ki bi lahko bila nadarjena, šolska svetovalna služba pa vodi seznam teh učencev.

Druga faza: Identifikacija

Identifikacija nadarjenih učencev se izvaja v četrtem razredu in vključuje poglobljeno obravnavo evidentiranih učencev. Proces temelji na naslednjih merilih:

  • Ocene učiteljev: Več učiteljev, ki dobro poznajo učenca, poda oceno s pomočjo posebej prilagojenih ocenjevalnih lestvic. Ocenjujejo področja, kot so razumevanje snovi, sposobnost sklepanja, ustvarjalnost, motivacija, interesi, vodstvene in telesne sposobnosti ter dosežki na različnih področjih.
  • Psihološko testiranje: Po prejemu pisnega soglasja staršev šolska psihologinja izvede testiranje, ki vključuje Ravenove standardne progresivne matrice (SPM) za ocenjevanje sposobnosti ter Torranceove besedne teste ustvarjalnega mišljenja za oceno ustvarjalnosti.

Za nadarjenega ali talentiranega je prepoznan učenec, ki na enem ali več kriterijih dosega nadpovprečne rezultate, bodisi na testu sposobnosti in ustvarjalnosti, bodisi po oceni učiteljev.

Tretja faza: Seznanitev in mnenje staršev

Na koncu postopka se na sestanku učiteljskega zbora, ob sodelovanju šolske svetovalne službe in koordinatorja za nadarjene, sprejme odločitev o nadarjenosti učenca. Starše se nato uradno seznani z ugotovitvami in pridobi njihovo mnenje o otrokovem razvoju.

Vir: Povzeto po smernicah za odkrivanje in delo z nadarjenimi učenci v devetletni osnovni šoli (MIZŠ).

Ko je učenec prepoznan kot nadarjen, se skupaj s starši začne načrtovati nadaljnje delo, ki temelji na individualnih potrebah in interesih učenca. Šola nadarjenim učencem in njihovim staršem ponudi možnost oblikovanja individualiziranega programa. Gre za dokument, ki določa posebne oblike in dejavnosti prilagojene učencu, ter zahteva soglasje staršev. Pri pripravi individualiziranega programa sodelujejo učenec, starši, razrednik, šolska svetovalna služba, učitelji in vodstvo šole. Program oblikujemo na podlagi področij, kjer učenec izkazuje nadarjenost, pa tudi glede na njegove interese in želje. Starši in učenec s podpisom potrdijo strinjanje z vsebino programa, katerega nosilec je razrednik.

Individualiziran program se prilagodi specifičnim interesom in sposobnostim učenca, v njem pa so zapisani cilji za tekoče šolsko leto in načrt prilagoditev pouka. Program upošteva dejavnosti, ki jih učenec obiskuje tako v šoli kot izven nje. Ta dokument ni statičen, temveč se skozi šolsko leto dopolnjuje, saj vanj vpisujemo vse učenčeve dosežke. UČENEC SAM DOPOLNJUJE, IŠČE DEJAVNOSTI. Na koncu vsakega šolskega leta se starše in učenca povabi na skupno evalvacijo, kjer ocenimo dosežene cilje ter program prilagodimo za naslednje šolsko leto. Program ostane v veljavi do preklica ali zaključka devetega razreda. NAREDI VPRAŠALNIK IN SE GA DODA K IP-ju.

Obogatitvene dejavnosti, h katerim se lahko nadarjeni učenci vključijo za spodbujanje in razvijanje svojih talentov :

  • priprave na tekmovanja,
  • izvajanje seminarskih in raziskovalnih nalog pod mentorstvom
  • različne interesne dejavnosti,
  • tutorstvo,
  • Radovedneži,

Obvestilo v vpisu

Vpis prvošolčkov je pred vrati

Na vseh ljubljanskih javnih osnovnih šolah bo od 12. do 15. februarja 2024 med 8. in 12. ter med 16. in 18. uro potekal vpis prvošolcev za šolsko leto 2024/25. Letos osnovne šole vpisujejo otroke, rojene leta 2018.
Vpis bo organiziran v prostorih šole in bo potekal osebno. Staršem svetujemo, da pridejo v šole skupaj z otroki.

Odlog šolanja in izobraževanje na domu

Otroku se lahko začetek šolanja odloži za eno leto na predlog staršev, zdravstvene službe ali na podlagi odločbe o usmeritvi Zavoda RS za šolstvo, če se ugotovi, da otrok ni pripravljen za vstop v šolo. Glede postopka ugotavljanja pripravljenosti in odložitve šolanja je pristojna šolska svetovalna služba. Na podlagi Zakona o osnovni šoli imajo starši pravico vpisati otroka v javno osnovno šolo ali v zasebno osnovno šolo s koncesijo.
Za svojega otroka lahko starši organizirajo izobraževanje na domu, ki pa ga ne priporočamo zaradi velike kakovosti pouka in drugih dejavnosti v osnovnih šolah in širših pozitivnih učinkov obiskovanja pouka v šoli, kot so medsebojno učenje veščin, sodelovanje in druženje otrok. V tem primeru mora biti otrok vpisan v svojo matično šolo ali, v primeru prepisa, v eno izmed drugih osnovnih šol, ki vodi dokumentacijo o
njegovem izobraževanju na domu. Starši so dolžni najpozneje do začetka šolskega leta (to je do 31. 8. 2024) o izobraževanju otroka na domu pisno obvestiti osnovno šolo, v katero je otrok vpisan, pri tem pa ji posredovati vse podatke, ki jih predpisuje določba 89. člena Zakona o osnovni šoli.

V katero šolo se vpiše otroka in kako poteka prepis v drugo šolo?

Starši svoje otroke vpišejo v šolskem okolišu glede na stalno ali začasno prebivališče (matična šola). Šolski okoliš se preveri na spletnih straneh Mestne občine Ljubljana – zavihek Moja Ljubljana – Otroci – Osnovne šole ali na spletnih straneh Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport (aplikacija SOKOL). Starši lahko vpišejo otroka v 1. razred v šolo zunaj svojega šolskega okoliša, če šola, v katero želijo vpisati otroka, s tem soglaša in se predhodno o tem dogovori s šolo iz matičnega okoliša; torej, če so izpolnjeni pogoji, v skladu z Uredbo o merilih za oblikovanje javne mreže osnovnih šol, javne mreže osnovnih šol in zavodov za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami ter javne mreže glasbenih šol (Uradni list RS, št. 16/98, 27/99, 134/03, 37/16 in 4/18; v nadaljevanju: Uredba). Vpis v 1. razred v šolo zunaj šolskega okoliša, v katerem otrok prebiva, se izvede tako, da starši najprej vpišejo otroka v šolo v svojem šolskem okolišu, najpozneje v 14 dneh po izteku roka za vpis pa vložijo pri šoli, v katero želijo vpisati otroka, vlogo za prepis. Šola, na katero so starši naslovili vlogo za prepis, je dolžna o tem odločiti v 30 dneh od dneva, ko je prejela vlogo, in pred tem pridobiti soglasje otrokove matične šole.

Kdaj šola lahko izda soglasje za prepis?

Pri vpisu otrok v 1. razred so ljubljanske osnovne šole dolžne ravnati v skladu z Uredbo in poskrbeti z medsebojnim obveščanjem in soglašanjem za enakomerno zasedenost osnovnih šol in uravnoteženo prehajanje učencev med šolami različnih šolskih okolišev. Pri tem šola lahko soglaša s prepisom otroka, če s tem ni kršena pravica drugih staršev, da vpišejo otroka v šolo v svojem šolskem okolišu, če to ne povzroči oblikovanja dodatnih oddelkov oziroma zagotavljanja novih prostorov in če se s tem v šoli v šolskem
okolišu, kjer učenci prebivajo, ne zmanjša število oddelkov, kar bi povzročilo spremembo statusa šole ali njeno ukinitev.

Pravica do brezplačnega prevoza učencev v osnovni šoli

Pravico do brezplačnega prevoza imajo na podlagi 56. člena Zakona o osnovni šoli tisti učenci v osnovni šoli, ki obiskujejo šolo v svojem šolskem okolišu in zanje velja, da je njihovo prebivališče oddaljeno več kot štiri kilometre od osnovne šole ali da pristojni organ za preventivo v cestnem prometu ugotovi, da je ogrožena varnost učenca na poti v šolo.
Brezplačni prevoz, ne glede na oddaljenost prebivališča od osnovne šole, Mestna občina Ljubljana v skladu s 56. členom Zakona o osnovni šoli zagotavlja tudi učencem s posebnimi potrebami, ki obiskujejo redne osnovne šole, in učencem, ki so vključeni v zavode za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami, če je tako določeno v odločbi o usmeritvi. O načinu prevoza se šola dogovori s starši in lokalno skupnostjo, sklene se pogodba.

Brezplačni krajši programi za 5 do 6 let stare otroke, ki še ne obiskujejo vrtca

Za otroke, ki niso vpisani v programe predšolske vzgoje v vrtcih in ki bodo s 1. septembrom 2024 vstopili v prvi razred osnovne šole, je v Vrtcu Andersen organiziran brezplačen krajši program. V program se lahko vključijo tudi njihovi mlajši, 4-letni sorojenci, in tudi otroci z odloženim šolanjem, ki še ne obiskujejo vrtca. Program bo potekal v enoti Marjetica, Bitenčeva 4, v popoldanskem času, vanj pa se lahko vpišejo otroci s celotnega območja Ljubljane. Program je brezplačen. Za več informacij se lahko obrnete na svetovalno delavko vrtca Nadjo Beguš (e-naslov nadja.begus@vrtecandersen.si ali številka 01 583 82 18).
Več informacij o vpisu v prvi razred dobite na vseh ljubljanskih osnovnih šolah ter na Oddelku za predšolsko vzgojo in izobraževanje na e-naslovu izobrazevanje@ljubljana.si.

Predstavitev šole

Krajši program vrtca

Vloga za vpis

Vabilo

Vabilo-za-vpis-KRAJSI-PROGRAM-2024

Počitniški program

Poletno počitniško varstvo 2024 – DEOS Center starejših Trnovo in Črnuče
(prijave od 7. 5. 2024 od 7. ure!)

AKTIVNE POČITNICE v organizaciji CŠOD – Centra šolskih in obšolskih dejavnosti

Javni zavod Mala ulica letos ponuja počitniško varstvo za otroke od 1. do 5. razreda v družinskem centru Mala ulica, na Vrtišču (vrt na Rakovi jelši) in v gozdu (Krajinski park Tivoli, Rožnik in Šišenski hrib).

Subvencionirana cena počitniškega varstva je 80 €/teden, vsak teden pa je na voljo tudi 12 brezplačnih mest v počitniškem varstvu na treh lokacijah. Varstvo vključuje tri obroke dnevno in poteka od 7.30 do 16. ure.

Starši  prijavijo otroka po spletu, v primeru, da želijo brezplačno varstvo zaradi brezposlenosti/več otrok v družini/težje ekonomske situacije, to zapišejo v opombe na prijavnici.

Več na spletni strani:  https://www.malaulica.si/sl/varstvo/#pocitnisko-varstvo ali po e-pošti info@malaulica.si .

Javni zavod Mala ulica letos ponuja počitniško varstvo za otroke od 1. do 5. razreda v družinskem centru Mala ulica, na Vrtišču (vrt na Rakovi jelši) in v gozdu (Krajinski park Tivoli, Rožnik in Šišenski hrib).

Subvencionirana cena počitniškega varstva je 80 €/teden, vsak teden pa je na voljo tudi 12 brezplačnih mest v počitniškem varstvu na treh lokacijah. Varstvo vključuje tri obroke dnevno in poteka od 7.30 do 16. ure.

Starši  prijavijo otroka po spletu, v primeru, da želijo brezplačno varstvo zaradi brezposlenosti/več otrok v družini/težje ekonomske situacije, to zapišejo v opombe na prijavnici.

Več na spletni strani:  https://www.malaulica.si/sl/varstvo/#pocitnisko-varstvo ali po e-pošti info@malaulica.si .

Če želiš počitnice preživeti na drugačen način,
prispevati svoj delček za boljši svet
in se srečati z vrstniki,
ki jim ni težko pomagati drugim,
te Slovenska filantropija vabi v prostovoljstvo.

Več v katalogu na povezavi: https://www.prostovoljstvo.org/aktivnosti/prostovoljstvo-v-vzgoji-in-izobrazevanju/katalog-poletnih-prostovoljskih-aktivnosti-za-mlade.

Mladinska zveza Brez izgovora organizira poletna taborjenja za mladostnike. Naše poslanstvo je, da mlajše generacije vzgajamo v aktivne državljane, ki znajo kritično razmišljati, pa tudi predlagati rešitve in jih izpeljati, s tem pa pozitivno doprinesti k celotni družbi. Poudarek našega programa je predvsem zdravje mladih v povezavi z okoljem in trajnostnim razvojem, program taborjenja pa bo poln vsebinskih delavnic s to tematiko.

Na taborih bomo mlade opremili z veščinami za zdravo preživljanje prostega časa na področju prehrane, gibanja, duševnega zdravja in psihoaktivnih substanc. Krepili bomo njihove socialne veščine in jim ponudili orodja in kompetence za uspešen prehod v srednjo šolo in soočanje z izzivi, ki so povezani z obdobjem mladostništva.

Pozabili pa ne bomo seveda na zabavo, druženje in sproščenost, ki so nedvomno najpomembnejši sestavni deli poletnih počitnic.

INFORMACIJE ZA STARŠE

KDAJ?

Taborjenje bo potekalo v več terminih:

  • 7. – 15. 7.
  • 7.  – 21. 7.
  • 7. – 29. 7.
  • 7. – 4. 8.
  • 8. – 19. 8.
  • 8. – 26. 8.

KJE?

Taborni prostor taborniškega Rodu odporne želve v vasi Zgornje Deskle.

Spali bomo v šotorih, prostor pa ima urejeno vso drugo infrastrukturo za naše udobje – kuhinja in sanitarije s toplo vodo.

Prevoz je z doplačilom organiziran iz več krajev po Sloveniji (Ljubljane, Logatca, Postojne, Vipave in Ajdovščine.

ZA KOGA?

Taborjenje je namenjeno učencem od 6. do 9. razreda, ki bodo po starosti razdeljeni v homogene skupine, program pa bo sestavljen iz ločenih in skupnih aktivnosti.

KOLIKO STANE?

Cena taborjenja je 250 € z DDV na udeleženca, do 31. maja 2021 pa vam nudimo 15 % popust na polno ceno, kar pomeni, da za taborjenje odštejete le 212,5 €. Za udeležence iz socialno ogroženih družin pa je taborjenje brezplačno, saj ga financirata Ministrstvo za zdravje RS in Mestna občina Ljubljana

PRIJAVE IN VEČ INFORMACIJ

Prijavnico in več informacij najdete na spletni strani tabori.noexcuse.si.

KONTAKT

Mia Zupančič: 041 679 756 ali mia.zupancic@noexcuse.si

Več informacij dobite na spletni strani: http://tedenanglescine.pgdmedno.si/

Accessibility