Od 5. do 9. maja je šest učiteljev z naše šole obiskalo šolo Meritorin Koulu v mestu Espoo na Finskem v okviru Erasmus+ sledenja na delovnem mestu. Ta obisk je sledil obisku finske ekipe na naši šoli v aprilu, kjer je bila osrednja tema naš pristop k bralni pismenosti. Tokrat smo bili na vrsti za opazovanje njihovega dela in pouka mi – ponovno z branjem kot osrednjo temo, hkrati pa smo si ogledali tudi širšo šolsko kulturo in vsakodnevno rutino.
Meritorin Koulu je raznolika šola, tako po sestavi učencev kot po pedagoškem pristopu. Šolo obiskujejo učenci od 1. do 6. razreda, kar ustreza našim 2. do 7. razredu. Šolski dan je opazno bolj sproščen, kot smo vajeni – pouk se začne počasi, prehodi med dejavnostmi niso naglični in ni pritiska, da bi se strogo držali urnika.
Branje je vključeno v različne predmete in starostne skupine, z dejavnostmi in dogodki, ki spodbujajo zanimanje učencev. Skupne šolske bralne ure združujejo učence in učitelje, uporabljajo pa tudi različne ustvarjalne strategije in vizualne spodbude za vzbujanje ljubezni do knjig. Ker je njihova šolska knjižnica precej manjša kot naša, redno obiskujejo bližnjo javno knjižnico, da podprejo bralne dejavnosti. Diferenciacija poteka tako, da učence razdelijo v manjše skupine glede na njihovo raven znanja, zato je redko videti, da bi celoten razred delal skupaj.
Posebej izstopa visoka stopnja avtonomije učiteljev. Formalno načrtovanje in dokumentacija sta minimalna, veliko odločitev pa sprejmejo sproti, glede na potrebe učencev. Opazili smo tudi tesno sodelovanje med učitelji in medsebojno podporo.
Obisk je bil dragocena priložnost za primerjavo izobraževalnih sistemov in razmislek o naših lastnih praksah. Čeprav se finski model razlikuje po tempu in strukturi, je bilo zanimivo videti, kako se branje in vsakodnevne rutine izvajajo na prožen, na učenca osredotočen način, s poudarkom na dolgoročnem oblikovanju pozitivnih bralnih navad.








