Od 10. do 14. marca 2025 je skupina šestih zaposlenih sodelovala v programu senčenja na delovnem mestu (Job Shadowing) v okviru projekta Erasmus+ na osnovni šoli CEIP Bonavista Ontinyent v Španiji. Glavni cilj obiska je bilo raziskovanje inkluzije v šolskem sistemu in njeno izvajanje v španskih osnovnih šolah. Nekaj naših vtisov si lahko preberete v nadaljevanju.
Eden izmed ključnih delov izmenjave so bile hospitacije, ki smo jih izvajale na različnih učnih urah. Ob tem smo se pogovarjale s pedagoškim osebjem o primerjavah šolskih sistemov, o glavnih razlikah v sestavi šolske svetovalne službe ter izmenjavale tako pozitivne izkušnje kot tudi izzive, s katerimi se soočamo v naših šolah. Deljenje idej, dobrih praks in mnenj nas je obogatilo tako s pedagoškega, kot tudi s kulturnega vidika.
Na šoli CEIP Bonavista Ontinyent je inkluzija postavljena zelo visoko na seznam šolskih prioritet, in to ni le teorija. Z obiskom smo se prepričale, da vsi učenci, ne glede na njihove primanjkljaje, kulturne razlike ali stopnjo znanja, aktivno sodelujejo pri vsakodnevnem pouku. Navdušile so nas samostojnost in pripravljenost otrok na delo.
Med pogovori smo ugotovile, da je inkluzija v tej šoli lažje dosegljiva zaradi širšega spektra strokovnih profilov v šolski svetovalni službi, pa tudi zaradi večje podpore z ministrstva ter drugih zunanjih institucij. Sodelovanje med temi institucijami je tekoče in usmerjeno v napredek vsakega posameznega učenca. Šolski sistem se v veliki meri prilagaja potrebam posameznega otroka, kar je omogočeno z vključevanjem psihologov, logopedov in specialnih pedagogov v šolske dejavnosti. Redno vključevanje dodatnega kadra v učne ure učencem, ki to potrebujejo, omogoča prilagoditve učnih vsebin in nalog ter pomembno pripomore k ustvarjanju spodbudnega učnega okolja.
Sodelovanje med pedagoškim osebjem je odlično, uporabljajo raznolike metode poučevanja, ki upoštevajo razlike v tempu dela učencev in njihove specifične potrebe. Poleg vsebinskega dela je na vseh opazovanih urah velik poudarek na razvoju socialnih in motoričnih kompetenc učencev. Nekatere metode inkluzije, ki smo jih spoznali, so podobne našemu načinu dela, nekatere pa so bile za nas nove in jih bomo, kjer bo to mogoče, postopoma vključile v naš pouk.
Posebej nas je navdušil njihov poudarek na učenju veščin, prizadevanje za dobrobit učencev ter razumevanje, da je ključ do uspeha v odnosih in v gradnji šole kot skupnosti, kjer se vsi počutijo dobrodošli in podprti.
Izmenjava je bila izjemno pozitivna izkušnja, ki nas je obogatila z novim znanjem, toplimi odnosi in veliko pozitivne energije. To energijo bomo skušale prenesti v Slovenijo in na svoja delovna mesta, kjer bomo nadaljevale s spodbujanjem inkluzivnega in podpornega učnega okolja.
















