Erasmus + job shadowing: senčenje na delovnem mestu Danska

Od 17. do 21. marca je pet učiteljev z Osnovne šole Danila Kumar sodelovalo v mednarodnemu projektu Erasmus + Job Shadowing oziroma senčenje na delovnem mestu.

Opazovanje smo opravili na Viking International School v Ballerupu, blizu Københavna na Danskem. Glavni cilj obiska je bilo učenje skozi gibanje. Izkušnja pa je ponudila edinstven vpogled v izobraževanje, ki temelji na raziskovanju in je osredotočeno na učenca. 

Imeli smo priložnost opazovati različne ure, se pogovarjati z učenci in učitelji ter razmišljati o inovativnih pristopih k spodbujanju neodvisnosti in odgovornosti pri učencih. Viking International School daje velik poudarek učenju skozi raziskovanje, samostojnemu upravljanju, odgovornosti za lastno učenje in sodelovanju – vrednote, ki so v tesnem skladu z izobraževalno filozofijo naše šole. 

Ena izmed značilnosti šole je uporaba terapevtskega psa, ki prispeva k mirnemu in podporno usmerjenemu okolju. Drugi izstopajoči vidik je njihova zavezanost učenju na prostem: učenci redno sodelujejo v izobraževalnih dejavnostih v gozdu (gozdna pedagogika), ne glede na vreme. Pri slednjem vsekakor velja moto “Ni slabega vremena, so samo slaba oblačila”. Ta dosledna povezanost z naravo podpira tako akademski napredek kot čustveno dobrobit. 

Čeprav osnovni izobraževalni principi odražajo tiste na Osnovni šoli Danila Kumar, širši sistem učiteljem na mednarodni šoli Viking omogoča več profesionalne avtonomije. Učitelji niso toliko obremenjeni z administrativnimi in pravnimi zahtevami, kar jim omogoča, da se hitreje in bolj intuitivno odzovejo na to, kar je najbolje za vsakega otroka – brez zamud, povezanih z obsežno papirologijo. Ta fleksibilnost prispeva k bolj zaupljivemu in odzivnemu šolskemu okolju. 

Drugi vidik opazovanja je bil, kako se otroci igrajo med odmori. Igrajo se svobodno in neodvisno, z minimalnim nadzorom odraslih, uporabljajo naravne materiale namesto običajne otroške opreme. Mnogo igralnih struktur nima formalnih varnostnih certifikatov. Otroci kljub temu plezajo po drevesih, gradijo s palicami in ustvarjalno sodelujejo z okoljem. Ta pristop spodbuja samozavest, zaupanje vase in v druge, odpornost, sposobnost ocenjevanja tveganj in močno povezavo z naravo. 

Izjemno smo hvaležni mednarodni šoli Viking za topel sprejem, ki so nam ga izkazali. Zahvala gre tudi njihovemu osebje, ter za ideje, lekcije in navdih, ki smo jih prinesli nazaj v Slovenijo. 

Ekipa Erasmus + Danska

Accessibility